اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی ورزشی

روحانی بهترین عملکرد معیشتی را داشت!!!!!! / اصلاح‌طلبان سرشان را بالا بگیرند!!!!!!! / مخالفان FATF در مجمع تشخیص مصلحت به متخصص مراجعه کنند!!!!

محمدرضا تابش

یک نماینده اصلاح‌طلب: مخالفان FATF در مجمع تشخیص مصلحت به متخصص مراجعه کنند!

سرویس سیاست پایگاه خبری احوال نیوز ف از«وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

 

***

 

اعاده هدایای حسین هدایتی به برخی فوتبالیست‌ها و سلبریتی‌ها

به تازگی و در دومین جلسه دادگاه بررسی اتهامات حسین هدایتی که متهم به فساد اقتصادی است، صحبت‌هایی در زمینه فعالیت این متهم در دو حیطه فوتبال و سینما به میان آمد.

نماینده دادستان در این دادگاه و در اشاره به اقدامات هدایتی در اخذ تسهیلاتی از بانک که در فرایند غیر قانونی اخذ شده، گفته است:

«بخشی از پول به حساب برخی اشخاص برای تولید فیلم رفته است. هدایتی در بخشی از فیلم ورود کرده و پرداختی‌هایی داشته که تعیین تکلیف می‌شود.»

در این دادگاه همچنین مباحثی پیرامون اعطای سکّه از سوی وی به برخی مرتبطین رشته فوتبال نیز مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی موسوی‌نژاد، یکی از متهمان دیگر این دادگاه در بخشی از دفاعیات خود خطاب به هدایتی گفته است: اینجا محل پاسخگویی است. اینجا حاشیه فوتبال نیست که در قبال سکه شاهد هورای هواداران باشیم.

در همین زمینه، قهرمانی، نماینده دادستان هم خطاب به هدایتی گفته است:

«مبالغ شما به هرکس که بذل و بخشش شده اعم از ورزشی و غیر ورزشی همه را بر می‌گردانیم. برخی گفته بودند اینها کادو است؛ این مبالغ حتی اگر کابین همسران شده باشد باید برگردد. املاک شما شناسایی شده و تا آخرین ملک اینها را شناسایی خواهیم کرد .»[۱]

 

*این حد از پیگیری قضای در بحث مفاسد مالی و صحبت‌های انقلابی نماینده محترم دادستان در دادگاه حسین هدایتی، نشانه‌ای از جایگاه رفیع نظام جمهوری اسلامی در پیگیری عدالت و مبارزه با فساد است.

ما قضاوت درباره این صحبت‌ها را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور روحانی نیز به دلیل پاره‌ای از اتهامات به تازگی در دادگاه حضور یافته است.

 

***

 

مخالفان FATF در مجمع تشخیص به متخصص مراجعه کنند!

«محمدرضا تابش»، فعال اصلاح‌طلب و نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موکول شدن اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه پالرمو به بعد از تعطیلات نوروز گفت: من متخصص این امر نیستم، متخصص آن مسئولین مالی، حقوقی و سیاسی هستند که در همین رابطه خانم جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور، آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همکاران ایشان و آقای دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی هر سه تاخیر در تصویب لوایح مربوط به fatf را موجب خسارت‌های مالی، سیاسی و حقوقی برای کشور می‌دانند.

او تصریح می‌کند: من با اتکا به حرف این افراد که افرادی شایسته، وطن‌پرست، کلان‌نگر و ملی هستند می‌گویم که این تاخیر به ضرر کشور است. ما باید در هر کاری به متخصصین آن امر مراجعه کنیم. [۲]

 

*آقای تابش باید بداند که تخصص لزوماً به معنای داشتن یک پست مرتبط یا مدرک تحصیلی مرتبط نیست و در مرتبه کلان خود به داشتن تجربه، نگاه تحلیلی و رویکرد استراتژیک خلاصه می‌شود.

از همین روست که شاهد انتصاب کسانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم که هریک به نوعی واجد این سه شرط هستند.

و اساساً فلسفه مدیریت کلان نیز همین مقوله است.

در علم دنیای امروز نیز شاهد هستیم که به فلسفه مضاف و متخصصان بین رشته‌ای که عموماً فیلسوف هستند و می‌توانند راجع به هرچیزی نظر عاقلانه بدهند؛ اهمیت ویژه‌تری داده می‌شود.

از باب کنایه هم بایستی اشاره کرد که میزان تخصص و نگاه تحلیلی مقامات دولت اعتدال در ماجرای «برجام روحانی» به عالم و آدم ثابت شد و امروز حتی کودکان ایرانی هم می‌دانند که برجام یک اشتباه با خسارت محض بود و اعتماد به آمریکا نیز دیوانگی است.

صحبت‌های تابش در حالی است که رئیس‌جمهور روحانی هم در ایام مذاکرات برجام و سرخوشی از آنچه که می‌پنداشت صحیح است؛ منتقدان را با لفظ «بیسواد» خطاب قرار داده و اینطور گفته بود که «بروند به جهنم»!

مع‌الوصف اما بعدها مشخص شد که بیسوادها نظری درست‌تر از اعضای دولت داشته‌اند…

گفتنیست، کسانی از اصلاح‌طلبان نیز طی روزهای اخیر با ناسزاگویی به اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که مخالف تصویب لایحه پالرمو هستند؛ این افراد را بی‌عقل، نجومی‌بگیر و لکسوس‌سوار خطاب کرده‌اند ![۳]

 

***

 

روحانی و هاشمی و خاتمی بهترین عملکرد را برای معیشت مردم داشتند!

اصلاح‌طلبان سرشان را بالا بگیرند؛ روحانی بهترین عملکرد معیشتی را داشت…

سعید لیلاز، فعال اصلاح‌طلب و چهره اقتصادی حزب کارگزاران به تازگی طی اظهاراتی در نشست یک تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در کرمان گفته است:

«اصلاح طلبان سرشان را بالا بگیرند و بگویند بهترین عملکردها در بهبود معیشتی مردم به دولت های آقای روحانی، مرحوم هاشمی رفسنجانی و خاتمی تعلق داشته است.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او همچنین تصریح می‌کند: دولت آقای روحانی در پنج سال اول خدمت خود با وجود چند اشتباه مهلک و با مجموعه رشد اقتصادی، دولت موفقی بوده است. [۴]

 

* ما اگرچه معتقد به پیشرفت‌های اقتصادی نظام اسلامی هستیم اما رؤیت این پیشرفت‌ها و تأکید بر آنها دلیلی بر ندیدن مشکلات موجود و ضعف‌هایی که تفکر اصلاح‌طلبان بر اقتصاد ایران عارض کرده است، نیست!

«لیلاز» همان اقتصاددانی است که چندی قبل در اشاره به التهاب نرخ ارز گفته بود: اختیاراتی که آقای خامنه‌ای به روحانی و سران سه قوه داده اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بودند .[۵]

لیلاز همچنین گویا در اوایل دهه ۷۰ هم در ایران نبوده و ماجرای پیاده‌سازی طرح «تعدیل اقتصادی» مرحوم هاشمی که ضربات بزرگی به معیشت مردم وارد آورد و توسط حاکمیت نظام متوقف شد را به یاد ندارد!

ما قضاوت درباره اظهارات اقتصادی لیلاز و نیز حرکت آونگی او نسبت به روحانی را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

برخی معتقدند این قبیل حرکات آونگی اصلاح‌طلبان نسبت به روحانی ناشی از تحلیل‌های متفاوت آنها نسبت به پروژه «عبور از روحانی» و نبود تعریف واحد در اردوگاه چپ نسبت به مسئولیت این جریان خاص سیاسی در قبال وضع موجود است.

 

***

 

۱_ https://www.isna.ir/news/97121306604/

۲_ https://www.isna.ir/news/97121407344/

۳_ mshrgh.ir/941402

۴_ http://www.irna.ir/fa/News/83227385

۵_ mshrgh.ir/890468

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x