اجتماعی استان اقتصادی بین الملل دین و اندیشه سیاسی گیلان

اختلاف نظر ما با آمریکا قابل مذاکره نیست / دولت از جنگ اقتصادی نمی‌هراسد

حسن روحانی در جمع مردم گیلان:

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن مشکل می سازد،اما به نتیجه نخواهد رسید، گفت: استقلال و آزادی ملت ایران با هیچ کشوری قابل مذاکره و مصالحه نیست.

درست است که مشکلات داریم و کشور در شرایط تحریم قرار دارد اما در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم و در مسیر توسعه کشور تلاش کنیم.به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز،  دکتر حسن روحانی ، رئیس جمهور در جمع مردم گیلان گفت: از اردیبهشت ماه که فریاد تحریم آمریکایی‌ها شروع شد تا مرداد که اولین تحریم‌ها را اعمال کردند و تا آبان ماه که مرحله بعدی تحریم را اجرا کردند، مردم در تمام مراحل ایستادگی خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند امسال را سال شکست ایران و پیروزی خود قرار دهند، افزود: ملت بزرگ ما در تمام مراحل سخت امسال، برابر فشار دشمنان ایستادگی‌کردند.

در ماه‌های شهریور و مهر مشکلات اقتصادی به اوج رسید

وی با اشاره به اینکه از لحاظ آمار اقتصادی، سخت‌ترین ماه‌های ما شهریور و مهر بود،  اضافه کرد:در این ماه مشکلات به اوج خود رسید در همه حوزه‌ها و بخش‌ها و در آذر و دی تورم به بالاترین حد خود رسید، اما مردم با حضور خود در آزمون بزرگ ۲۲ بهمن درس بزرگی به دشمنان ایران اسلامی دادند.

وی افزود: اما امروز در یک میدان نبرد برابر دشمن و در شرایط جنگ روانی و اقتصادی هستیم که عقب‌نشینی در این مرحله، برابرِ از دست دادن همه دستاورد‌ها از دوران مشروطه تا کنون است.

روحانی گفت:آمریکایی‌ها می‌خواهند ما به دوران چهل سال قبل برگردیم و عقب گرد داشته باشیم تا  ایران تبدیل شود به ایران سال ۵۶ و اوایل ۵۷، اما ما امروز با همین صدای رسا و بلند به آن‌ها می‌گوییم مسیر ما استقلال و مردم‌سالاری است و  این شرایطی نیست که قابل مصالحه باشد،پس ما به عقب برنمی‌گردیم،  ایران اسلامی تا پای جان بر سر آرمان‌های خود ایستاده است.

وی  استقلال و آزادی و مردم‌سالاری را از دستاورد‌های ارزشمند ملت ایران در طول چهل سال مبارزه با جهان غرب و آمریکایی‌ها دانست و تصریح کرد: مسیری که ملت ایران از انقلاب سال ۵۷ آغاز کرده نه‌تنها متوقف نمی‌شود بلکه همچنان با تمام قوت و توان ادامه پیدا می‌کند.

روحانی افزود: استقلال و آزادی ملت شریف ایران با هیچ کشوری قابل مذاکره و مصالحه نیست و آن‌ها تا پای جان از دستاورد‌های نظام اسلامی پاسداری می‌کند.

دولت با همه توان از ملت ایران حمایت خواهد کرد

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوای دیگر باید در کنار دولت باشند افزود: حسن روحانی بدون حضور ملت ایران یعنی هیچ درحالی‌که حسن روحانی در کنار ملت ایران قدرت و تمام توان ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز روز یکپارچگی ملت ایران در برابر دشمنانی است که فکر می‌کنند می‌توانند این ملت را به‌زانو دربیاورند تصریح کرد: من در اینجا با همان عهد پیمان سال ۹۲ و ۹۶ اعلام می‌کنم که دولت به‌عنوان خدمتگزار و خادم مردم نه از شرایط جنگ می‌هراسد نه از جنگ روانی می‌ترسند، چون ملت یکپارچه را در کنار خود دارد و دولت با همه توان از ملت ایران حمایت خواهد کرد و نسبت به دغدغه و مشکلات آن‌ها از همه توان خود استفاده می‌کنند.

روحانی گفت: اردیبهشت ماه در جلسه‌ای در حضور مقام معظم رهبری گفتم که شرایط جنگ اقتصادی است و نیاز به فرمانده داریم، گفتم خود جنابعالی به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی فرماندهی را بر‌عهده گیرید؛ ایشان فرمودند هم شرایط جنگ است و هم فرمانده لازم است، فرمانده خود رییس‌جمهور باشد.

ما در مسیر وعده‌هایی که به مردم دادیم هستیم

رییس جمهور افزود: راه آهن رشت – قزوین امروز افتتاح و به وعده خود عمل می‌کنیم و امروز سوت قطار راه آهن گیلان به صدا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه یکی از امتیازات بزرگ گیلان، مرز آبی و همسایگی با چند کشور است،گفت: اتصال راه آهن رشت – بندرانزلی و کاسپین و آستارا را در دولت دوازدهم اجرا می‌کنیم و از طریق کشتی‌های رو رو قادر خواهیم بود قطار‌هایی که از روسیه و … به ایران بیاید را به اقتصاد و توسعه ایران متصل کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به مردم ایران قول دادیم تا چهار استان کشور به راه‌آهن سراسری متصل شود افزود: دولت دو راه‌آهن در سال ۹۶ و دو راه‌آهن سراسری در سال ۹۷ به اتمام رسانده که همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت ازجمله آن‌هاست.

روحانی با بیان اینکه امروز گیلان به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود، افزود: مردم سال‌ها در انتظار چنین روزی بودند و در این راستا سال‌ها دولت‌ها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم در راستای بررسی راه‌آهن‌های کشور یکی از آن‌ها تکمیل راه‌آهن رشت ـ. قزوین بود افزود: در آغاز این دولت ۳۰ درصد این طرح انجام‌شده بود و لازم بود که این طرح تکمیل شود و برای راه‌آهن رشت – قزوین یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده درحالی‌که دولت می‌دانست باید یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن متقبل شود.

خودکفایی در گندم، بنزین و گازوئیل

روحانی دولت را نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم به مردم وعده داده بود مصمم دانست و خاطرنشان کرد: ما در آغاز دولت یازدهم به مردم وعده دادیم در کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم و در این مسیر سه سال است که در گندم خودکفا هستیم و این از برکت خداوند و دسترنج کشاورزان است که بر دستان آن‌ها بوسه می‌زنیم.

وی با بیان اینکه به مردم وعده داده‌ایم در طول این دولت آن‌ها را ازلحاظ مصرف انرژی به خودکفایی برسانیم افزود: در آغاز این دولت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر گازوئیل و ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین وارد می‌کردیم، اما امروز حدود سه سال است که در گازوئیل، نفت و گاز خودکفا هستیم و حتی صادر می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ابتدای دولت ۲۵ میلیون مترمکعب بنزین وارد می‌کردیم و در زمستان بیش از این نیاز به کار داشتیم گفت: دولت از مهرماه امسال بنزین وارد کشور نکرده و در هیچ فصل از سال حتی به یک مترمکعب گاز وارداتی نیاز ندارد درحالی‌که صادر نیز می‌کنیم.

روحانی با اشاره به وعده ۲۶ هزار میلیاردی در طول سفر‌های استانی هیئت دولت به استان‌ها افزود: تاکنون ۴۲ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت کرده‌ایم و این یعنی بیش ازآنچه به مردم وعده شده اعتبار پرداخت کردیم.

آغاز عملیات اجرایی پیوستن راه‌آهن آستارا به رشت

رئیس‌جمهور بهره‌برداری از راه‌آهن استراتژیک و مهم رشت _ قزوین را بسیار حائز اهمیت برشمرد گفت: راه‌آهن رشت_قزوین میلیون‌ها نفر مسافر و ده‌ها هزار تن بار را در سال جابجا می‌کند و به حول قوه الهی کلنگ آغاز عملیات اجرایی پیوستن راه‌آهن آستارا به رشت و نیز در این سفر به زمین خواهیم زد.

روحانی راه‌آهن رشت آستارا را یکی دیگر از طرح‌های ملی و بین‌المللی برشمرد افزود: طرح پیوستن راه‌آهن رشت ـ. آستارا یعنی پیوستن میلیون‌ها انسان در آفریقا، آسیا، آسیای مرکزی، قفقاز و مناطق دیگر از طریق ایران است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن رشت ـ. آستارا با مشارکت کشور آذربایجان تکمیل می‌شود، گفت: بندر انزلی و کاسپین هر چه زودتر باید از طریق ریل به سواحل خلیج فارس متصل شود.

تالاب انزلی را نجات دهیم

وی افزود: استان گیلان نیازمند تحول در محیط زیست است و مسئله تالاب در این استان برای ما مهم است که باید طرحی را ایجاد کنیم تا مشکلات در این راستا حل شود.

روحانی با بیان اینکه باید رودخانه‌های شهر رشت و رودخانه‌های دیگر این استان فرح بخش باشد گفت:باید برای فاضلاب تلاش کنیم تا بتوانیم تالاب انزلی را نجات دهیم .

باید جوانان را وادار به مهارت آموزی کنیم

رییس جمهور با بیان اینکه باید جوانان را در این شرایط حساس وادار کنیم تا مهارت‌های لازم را بیاموزند ،گفت : آنها باید یاد داشته باشند تا بتوانند مسئولیت کشوری را بر عهده بگیرند.

وی افزود: در سفر قبل خود به استان گیلان وعده ۷۹۶ میلیارد برای ۳۶ پروژه داده شده بود که تا امروز ۱۲۴۰ میلیارد پرداخت شده، این یعنی ما بیشتر از وعده خود هم عمل کردیم.

روحانی افزود: در کل چهار سال دولت یازدهم ۲۲۹۶ میلیارد تومان برای استان گیلان هزینه شده که در این سفر ۱۹۳ میلیارد تومان مد نظر قرار دادیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x