اجتماعی استان حقوق بشر دین و اندیشه قزوین

با حضور پرشور مردم؛ مراسم تشییع مدافع حرم حمید محمدرضایی در قزوین برگزار شد

مراسم تشییع مدافع حرم حمید محمدرضایی در قزوین برگزار شد

قزوین- مردم ولایتمدار قروین امروز با حضور باشکوه در مراسم تشییع سردار شهید حمید محمدرضایی نسبت به شهدای والامقام ادای احترام کردند.

به گزارشپایگاه خبری احوال نیوز، در روزهای پایانی سال بار دیگر عطر شهدا در استان قزوین پیچید تا یادمان باشد انقلاب اسلامی با خون شهدا به ثمر نشست و امروز هم برای تداوم راهش به این خون‌های پاک و مقدس نیاز دارد.

مردم استان قزوین که همواره نشان داده‌اند قدردان ولی نعمتان خود اعم از شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنها هستند این بار نیز با اشک و اندوه به استقبال شهیدی رفتند که در آن سوی مرزها خونش را هدیه اسلام کرد تا ایران اسلامی از توطئه‌ها مصون بماند.

شهدا شمع محفل بشریتند و شهدای مدافع حرم با شجاعت و بصیرت خود کاری کردند تا انقلاب اسلامی از خارج مرزها نیز آسیب نبیند.

مراسم تشییع شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی صبح امروز سه شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار، گروه‌های مختلف مردم از محل امامزاده اسماعیل تشییع شد تا فردا به زادگاهش منتقل شود.

خانواده شهید مدافع حرم سردار، حمید محمدرضایی، پس از چهار سال چشم انتظاری امروز به دیدار شهیدشان رفتند.

این شهید هرچند دلاور مردی از دوران پر افتخار دفاع مقدس بود، اما پیکرش پس از چهار سال از حریم حرم حضرت زینب (س) بازگشته است.

مراسم تشییع امروز با حضور پرشور مردم قزوین، پدر و مادر، همسر و فرزندان این شهید با اشک چشمان دوستداران شهید برگزار شد.

شهید مدافع حرم سردار حاج محمد رضایی متولد ۱۳۵۰ در منطقه شال قزوین بود و در سال ١٣۶۴ به جبهه اعزام شد. وی در سال ١٣۶۶ به عضویت سپاه پاسداران در آمد و در همین سال در عملیات والفجر ۱۰ در آزادسازی شهر حلبچه عراق و سال ١٣۶٧ در عملیات بیت المقدس ۶ در منطقه سلیمانیه عراق شرکت کرد و به مقام جانبازی نائل آمد.

سردار شهید محمدرضایی در سال ١٣۶٩ ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر و دو پسر است.

این شهید سرافراز در آخرین مسئولیت خود که معاون عملیات تیپ ٨٢ صاحب الامر (عج) قزوین بود با فرماندهی عملیات مقابله با گروهک تروریستی غرب کشور (پژاک) در سال ۱۳۹۰ در پاکسازی آن منطقه از لوث وجود آنان نقش مؤثری داشت.

شهید محمدرضایی اولین بار در سال ۱۳۹۱ و دومین بار، اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به منطقه سخنه در ۷۰ کیلومتری تدمر سوریه به عنوان مستشار نظامی اعزام شد که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت همان سال، آن منطقه توسط گروهک داعش‌اشغال شد و شهید سردار حمید محمدرضایی در آن منطقه مفقودالاثر شد.

با پیگیری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس، پیکر مطهر شهید به همراه چهار شهید مدافع حرم ایرانی دیگر کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

پیکر مطهر شهید پس از طواف در امامزاده حسین (ع) به معراج الشهدا منتقل شد و امشب مراسم شبی با شهید در این مکان برگزار خواهد شد.

همچنین پیکر این شهید بزرگوار فردا چهارشنبه با عبور از شهرهای اقبالیه. تاکستان و برگزاری مراسمی با حضور مردم این مناطق به شهر شال زادگاه شهید منتقل و در این شهر دفن خواهد شد.

شهید علی محمدرضایی برادر شهید سردار حمید محمد رضایی نیز سال ١٣۶۵ در عملیات کربلا ۵ به شهادت رسیده است و پیکر وی نیز سال گذشته پس از ۳۱ سال به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x