اجتماعی تهران دین و اندیشه سیاسی

سخنگوی قوه قضائیه: اتهام حسین فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست

اتهام حسین فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سئوال که چرا دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود، گفت: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه نمی‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، روز یکشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران، به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در قوه قضائیه می‌مانید یا خیر، اظهار کرد: بنده خود را بدهکار نظام می‌دانم و تا هر وقت مسئولین تشخیص دهند، در خدمت نظام و مردم خواهم بود و حتماً در خدمت رئیس جدید قوه قضائیه خواهم بود و به ایشان کمک خواهم کرد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: برای بنده مهم این است که در خدمت مردم و نظام باشم.

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضائیه پرسید که آیا فرزندان شما در قوه قضائیه هستند که گفت: هیچیک نیستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بر ضرورت همفکری رسانه‌ها نسبت به هدف گذاری در سال ٩٨ و تمرکز بر مسائل مختلف تاکید کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه مبارزه با فساد و احقاق حقوق عامه گفت: قوه قضائیه احقاق حقوق عامه در اولویتش بوده و هست، ولی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند.

معاون اول قوه قضائیه بر نقشی که رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند ایفا کنند تاکید کرد و بیان داشت: یکی از مسائل مهم پیشگیری از وقوع جرم است؛ چراکه پیشگیری بهتر از درمان است و رسانه‌ها می‌توانند نقش داشته باشند البته معاونت پیشگیری از وقوع جرم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با معطوف ساختن رسانه‌ها بر محورهایی از جمله حبس زدایی، مجازات جایگزین حبس، و مبارزه بدون تبعیض با فساد، گفت: رسانه‌ها می‌توانند فوق‌العاده مؤثر باشند که قوه قضائیه بهتر و بدون تبعیض با فساد برخورد کند.

وی یکی از علایق خود را دیدارهای مردمی عنوان کرد و با اشاره به اثرات مثبت این دیدارها در رسیدگی به امور مردم، گفت: دوست دارم هرچه بیشتر با مردم سروکار داشته باشم ولی بیم آن را دارم از انجام کارهای موظفی باز بمانم و امیدوارم در سال آینده دیدارهای مردمی بیشتری را برگزار کنم.

خبرنگاری پرسید برخی عنوان می‌کنند که چرا دادگاه اخلالگران اقتصادی علنی است، ولی دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ تصریح کرد: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه نمی‌شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x