بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

عربستان منزوی‌ترین کشور جهان/ پرداخت رشوه به اروپا به چه قیمتی؟!

العالم گزارش داد؛

العالم در گزارشی اعلام کرد جریان‌های مختلف در پارلمان اروپا به عربستان سعودی درباره تبدیل شدن به بدترین و منزوی‌ترین کشور جهان هشدار داده‌اند.

عربستان منزوی‌ترین کشور جهان/ پرداخت رشوه به اروپا به چه قیمتی؟!به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، عربستان سعودی تلاش می‌کند با پرداخت پول چهره مخدوش خود را در اروپا بهبود بخشد، اما به منزوی‌ترین کشور جهان تبدیل شده است.

جریان‌های مختلف در پارلمان اروپا به عربستان سعودی در زمینه تبدیل به بدترین و منزوی‌ترین کشور جهان هشدار دادند. این هشدار پارلمان اروپا حاصل رفتار‌های رژیم آل سعود و ارتکاب جنایت‌های وحشیانه و تجاوز به یمن است.

برخی نمایندگان پارلمان اروپا تصریح کردند زمان آن فرا رسیده است که پارلمان اروپا موضعی یکسان در نشست سران کشور‌های اروپایی – که قرار است ماه آینده برگزار شود تا تحریم گسترده‌ای علیه صادرات سلاح به عربستان سعودی به تصویب برسد – اتخاذ کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی اعلام کرد: منابع رسانه‌ای اروپا می‌گویند ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن و همدستی با گروه‌های تکفیری و افراطی، نقض حقوق‌بشر، قتل جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی و رسانه‌ای شدن این جنایت‌ها به جای اینکه عربستان سعودی را به سمتی بکشاند که از این جنایت‌ها دست بردارد، مقامات سعودی را بر آن داشته است که به فکر روابطی فریبکانه باشند و با استفاده از اموال هنگفتی که در این زمینه پرداخت می‌کنند در پی منحرف کردن افکار عمومی برآیند. عربستان سعودی می‌خواهد با پرداخت پول‌های هنگفت چهره خود را در فرانسه و بروکسل و واشنگتن بهبود بخشد.

یکی از کارشناسان امور راهبردی در این زمینه گفت: «اهمیت عربستان سعودی کاهش یافته است و جایگاهی همانند گذشته ندارد. عربستان در حال حاضر به منزوی‌ترین کشور جهان تبدیل شده است».

خبرنگار العالم افزود: موج خشم و اعتراضات، پارلمان اروپا را فرا گرفته است. پارلمان اروپا امیدوار است موضعی یکسان و یکپارچه برای متوقف کردن صادرات سلاح به عربستان سعودی اتخاذ شود تا سعودی‌ها از این سلاح‌ها برای جنگ در یمن استفاده نکنند. پارلمان همچنین امیدوار است رژیم سعودی همه کسانی را که در حال حاضر زیر شکنجه به سر می‌برند، فورا آزاد کند. کمیته فرعی حقوق‌بشر نیز شهادت و گواهی خانواده‌های قربانیان سعودی و بحرینی را در این زمینه مستندسازی کرده است.

آنتونیو بنزاری، رئیس کمیسیون حقوق بشر در پارلمان اروپا گفت: «اروپا باید اتخاذ مواضع دوگانه و متناقض را در زمینه روابط تجاری و صادرات سلاح به ویژه به کشور عربستان سعودی متوقف کند».

خبرنگار العالم افزود: آلمان نیز فاش کرد یکصد و پنجاه شهروند سعودی تنها در این ماه به برلین پناهنده شده‌اند.

کمیساریای اروپا عربستان سعودی را در فهرست سیاه کشور‌های فعال در زمینه پولشویی و تامین هزینه‌های تروریسم قرار داده است. بنابراین این کمیساریا، پارلمان را تحریک کرده است تا در شورای حقوق‌بشر در نشست آینده در ژنو در برابر عربستان سعودی قرار گیرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x