حوادث یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقاتی که تاکنون در دنیا افتاده است

در این مطلب به ۸ اتفاق عجیبی که تاکنون در دنیا افتاده اشاره شده است.

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقاتی که تاکنون در دنیا افتاده استبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، در کشفیاتی که دانشمندان برای شناخت دنیا انجام داده اند مواردی وجود دارند که هنوز کسی با اطمینان نتوانسته درباره علت و صحت آن‌ها چیزی بگوید. این موارد به قدری کمیاب و غیر قابل درک است که به نظر می‌رسد در این دنیا اتفاق نیفتاده‌اند. بیایید نگاهی به نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقاتی که تاکنون در دنیا افتاده است بیندازیم.

هجوم عنکبوت‌های سمی به روستایی در هندوستان

در سال ۲۰۱۲ طی یک فستیوال سالانه در روستای سادیا در شمال شرقی هندوستان تعداد زیادی عنکبوت سمی از ناکجا به این روستا سرازیر شده و در مردم ترس و وحشت ایجاد کردند. در این حادثه عجیب دو نفر کشته شدند که یکی از آن‌ها دانش آموز بوده است. جالب اینجاست که در حوالی این منطقه حتی یک عدد از این گونه عنکبوت‌ها وجود نداشته است. این عنکبوت‌ها شباهت عجیبی به گونه تارنتولا داشتند.

اپیدمی خنده در تانگانیکا

در سال ۱۹۶۲ زمانی که تانزانیا به تانگانیا معروف بود یک دختر مدرسه‌ای دچار اپیدمی خنده شد و این اتفاق یک سال به طول انجامید. در ابتدا همه چیز عادی بود، اما مدتی بعد او به طور ناخودآگاه می‌خندید. خیلی زود این مشکل در میان مردم دیگر نیز شایع شد. بیش از ۱۰۰۰ نفر مبتلا به این اپیدمی شده و بیش از ۱۴ مدرسه تعطیل شدند.

علت این واقعه عجیب کاملا ناشناخته باقی ماند، اما یکی از دانشمندان دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسیده است که اپیدمی خنده یک اختلال عصبی روانی است که معمولا در شرایط پر استرس رخ می‌دهد.

ناپدید شدن رودخانه کانادایی در سال ۲۰۱۶

یک تیم زمین شناسی از دانشگاه واشنگتن طی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷ اتفاق عجیبی را کشف کردند. آن‌ها شاهد رودخانه اسلیمز در عرض چند روز بودند. آب این رودخانه از یخچال طبیعی کسکاولش تامین می‌شد که به علت بالا رفتن دمای آب و هوا ذوب شده و کانال جدیدی در یخچال ایجاد شده و مسیر رودخانه کاملا تغییر کرده است. به همین دلیل رودخانه اسلیمز در رعض تنها ۴ روز کاملا ناپدید شده است.

هجوم موش‌ها هر ۴۸ سال یک بار در شمال هندوستان

در شمال شرقی هندوستان اتفاقات عجیب زیادی رخ داده می‌دهد و یکی از آن‌ها این است که هر ۴۸ سال یک بار در ایالت میزورام مورد هجوم میلیون‌ها موش قرار می‌گیرد. این موش‌ها روانه خیابان‌ها شده و همه چیز را حریصانه می‌بلعند. دانشمندان همیشه این رویداد را به عنوان افسانه می‌شناختند تا این که در سال ۲۰۰۸ شاهد این رویداد عجیب شدند.

علت این حادثه جنگل بامبو به مساحت ۱۰ هزار مایل مربع است که در نزدیکی این منطقه قرار دارد. هر ۴۸ سال یک بار شکوفه‌ها و گل‌های این جنگل میوه می‌دهند. زمانی که تمام میوه‌های درخت روی زمین می‌افتد به منبع غذای خوبی برای موش‌ها تبدیل می‌شود. هر یک موش ماده می‌تواند در یک دوره ۶ ماهه ۲۰۰ بچه داشته باشد و این یعنی تولد میلیون‌ها موش گرسنه درست زمانی که تمام میوه‌ها خورده شده اند؛ بنابراین آن‌ها برای پیدا کردن غذا روانه شهر شده و باعث قحطی و بیماری می‌شوند.

درخشش آب در تاسمانی

هیچ چیزی به اندازه قدم زدن در ساحلی با آب درخشان رمانتیک نیست. می‌توانید این تجربه را در تاسمانی داشته باشید. علت درخشش این آب میلیون‌ها جلبک هستند که با حرکت امواج برق می‌زنند. به گفته دانشمندان این موجودات شب تاب دارای یک مکانیزم خود دفاعی هستند که شکارچیان را می‌ترسانند.

مه کشنده دونورا

انفجار هوا یک پدیده کاملا طبیعی است که در شرایط خاص بوجود می‌آید. برخی روستا‌ها با کوه‌ها و تپه‌ها احاطه شده اند. معمولا دمای هوا نزدیک به زمین گرم‌تر است، اما در برخی شرایط خاص دمای سرد در قسمت پایین قرار می‌گیرد و توسط دمای سرد در بالای آن حبس می‌شود. این پدیده از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد و معمولا با مه و بخار همراه است. این دقیقا همان اتفاقی است که در شهرک صنعتی کوچک دونورا در ایالت پنسیلوانیا در سال ۱۹۴۸ رخ داده است. این منطقه در معرض چنین پدیده طبیعی قرار دارد، اما چیزی که آن را متفاوت‌تر کرده است طول دوره این اتفاق است که ۵ روز به طول انجامیده است.

بزرگ‌ترین مشکل این منطقه صنعتی بودن آن است و در طول این مدت مردم زیادی به علت آلودگی هوا به بیماری‌های تنفسی دچار شدند. ۲۲ نفر به علت آلودگی جان باختند و حدود ۶۰۰۰ نفر بیمار شدند. با وجود تلفات فراوان صاحبان کارخانه‌ها ادعا می‌کردند که این اتفاق بلای آسمانی است که خداوند بر آن‌ها نازل کرده است.

گودال گواتمالا در سال ۲۰۱۰

این گودال در سال ۲۰۱۰ درست وسط خیابانی در گواتمالا شکل گرفته است. می‌توان گفت: مهم‌ترین علت ایجاد این حفره نشتی لوله‌ها باشد و یا شالوده ضعیف شهر که بعد از مدت‌های طولانی جذب آب در داخل زمین باعث ایجاد این حفره شده و یک ساختمان را با خود به اعماق زمین فرو برده است.

رویداد تونگوسکا

در سال ۱۹۰۸ بخش دورافتاده‌ای از سیبری توسط جسمی که به اعتقاد برخی از دانشمندان یک شهاب سنگ بوده است منفجر شد. این انفجار ۱۸۵ برابر قوی‌تر از انفجار بمب اتم در هیروشیما بوده است و بیشتر از ۸۰ میلیون درخت با خاک یکسان شدند. دانشمندان هیچ گودالی در اثر برخورد این جسم با زمین پیدا نکردند و به این نتیجه رسیدند که شهاب سنگ در فضا منفجر شده و به طور مستقیم با زمین برخورد نکرده است. تخمین زده شده است ک. چنین اتفاقی هر یک الی دو قرن یک بار در دنیا رخ می‌دهد.

منبع: بدونیم/ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x