اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

شکایت ۱۶ ایالت آمریکا از ترامپ به خاطر اعلام وضعیت اضطراری برای ساخت دیوار مکزیک

شکایت ۱۶ ایالت آمریکا از ترامپ به خاطر دیوار مرزیبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از سی‌ان‌ان، ۱۶ ایالت آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بابت اعلام وضعیت اضطراری جهت تأمین بودجه دیوار مرزی با مکزیک شکایت کردند.

این شکایت به ابتکار دادستان کل ایالت کالیفرنیا تنظیم و در دادگاه منطقه‌ای این ایالت ثبت شده است. دادستان‌ها ایالت‌های «کلرادو، میشیگان، کانکتیکت، مین، دلاوِر، هاوائی، ایلینوی، مریلند، نیومکزیکو، مینه‌سوتا، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، اورگن و ویرجینیا نیز با ایالت کالیفرنیا در این شکایت همراه شده‌اند.

در این شکوائیه تصریح شده است که استفاده از منابع مالی فدرال برای ساخت دیوار مرزی بر خلاف خواست کنگره و ناقض قانون اساسی آمریکاست. در بخش دیگری از این شکوائیه آمده است که ترامپ با این کار کشور را به سوی بحران قانون اساسی سوق می‌دهد.

این ایالت‌ها معتقدند که هدف رئیس‌جمهور آمریکا از اعلام وضعیت اضطراری دور زدن کنگره برای تأمین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک بوده است. در تاریخ آمریکا، هیچ رئیس‌جمهوری تاکنون برای تأمین بودجه موردنیاز خود وضعیت اضطراری اعلام نکرده است.

به موجب قانون، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند در مواقعی که ضروری تشخیص دهد وضعیت اضطراری اعلام کند. در چنین وضعیتی، رئیس‌جمهور اختیار دارد بدون مجوز و درخواست از کنگره، مبالغی را از بودجه کشور برای انجام پروژه‌های خود برداشت کند.

ترامپ پیش از این به دلیل امتناع کنگره از تامین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری موردنیاز خود برای ساخت دیوار در مرز مکزیک، دولت آمریکا را به مدت ۳۵ روز تعطیل کرد که در تاریخ آمریکا این میزان تعطیلی، بی‌سابقه بود.

وی پس از آنکه به دلیل فشارهای داخلی مجبور به بازگشایی دولت شد تهدید کرد که اگر کنگره ظرف دو هفته بودجه موردنیاز او را تصویب نکند، وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد.

کنگره آمریکا بار‌ها با تخصیص بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مخالفت کرده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x