بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

درخواست پاکستان از سازمان ملل برای ورود به مناقشه این کشور با هند

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست به حل و فصل تنش میان این کشور و هند کمک کند.

درخواست کمک پاکستان از سازمان ملل برای ورود به مناقشه این کشور با هندبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از رویترز، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، در نامه‌ای از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواست به حل مناقشه این کشور با هند که پس از حمله تروریستی در کشمیر بالا گرفته است کمک کند.

هفته گذشته، یک بمب‌گذار انتحاری در بخش هندی منطقه کشمیر خود را منفجر کرد که بر اثر آن دست‌کم ۴۰ نیروی پلیس هند جان خود را از دست دادند. هند، پاکستان را در این مسئله مقصر می‌داند. نارندارا مودی، نخست‌وزیر هند، پس از این حادثه به پاکستان هشدار داد که منتظر «پاسخی شدید» باشد. این اقدامات نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری میان دو همسایه هسته‌ای را بالا برده است.

قریشی در نامه خود به سازمان ملل نوشت: «احساس ضرورت کردم که توجه شما را به وخامت شرایط امنیتی در منطقه که ناشی از استفاده هند از زور علیه پاکستان است جلب کنم». او در ادامه افزود: «لازم است اقدام ضروری برای فرونشاندن این تنش صورت گیرد. سازمان ملل باید برای مقابله با تنش‌ها تلاش کند».

پنج‌شنبه گذشته، یک بمب‌گذار انتحاری خود را در مقابل ایستگاه پلیس هند در کشمیر منفجر کرد. شبه نظامیان «جیش المحمد» مستقر در پاکستان که خواستار پیوستن کشمیر به این کشور هستند مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند. این دو کشور همسایه، از سال ۱۹۴۷، سه بار درگیر جنگ با یکدیگر شدند که دو مورد آن‌ها بر سر منطقه کشمیر بوده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x