اجتماعی استان تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

آغاز فتنه در سال جدید توسط فتنه گران ، من گمان دارم سال آینده فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود / شروع کار فتنه گران برای سال ۹۸

پزشکیان

مسعود پزشکیان در حالی که نقش دولت و اصلاح‌طلبان در بروز بحران قیمتی برای مردم محرز شده اما به تازگی اظهار کرده است: مشکلات کشور فقط تقصیر دولت نیست!

سرویس سیاست پایگاه خبری احوال نیوز ، ازمشرق خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

دورهمی «فرماندهان فتنه آینده» برای سال ۹۸

یکی از وبسایت‌های اصلاح‌طلبان به تازگی متن جلسه سه جانبه «سعید حجاریان»، «مصطفی تاجزاده» و «علیرضا علوی‌تبار» درباره انتخابات آینده را منتشر کرد.

جلسه‌ای که در آن روند حرکت جریان سیاسی خاص در جریان انتخابات و فتنه آینده به وضوح مورد اشاره قرار می‌گیرد.

سعید حجاریان در بخشی از این جلسه که محتوای آن موضوع شرکت یا عدم شرکت چپ‌ها در انتخابات است، می‌گوید:

«مشکل مشروع و نامشروع بودن انتخابات نیست. من گمان دارم، سال آینده همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود و آن‌ها فارغ از بحث سیاسی نه‌تنها به صندوق رأی بلکه از تمام سیستم اداره کشور قطع امید می‌کنند. یعنی، نه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌شناسند و نه به مجلس و دولت اهمیت می‌دهند. از این جهت انتخابات از معنا تهی می‌شود.»

تاجزاده که بعنوان حامی شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات بشرطها و شروطهاست اما پس از حجاریان می‌گوید:

من هم معتقدم اگر به نقطه بحران برسیم، ساخت قدرت باید تصمیم‌های متفاوت بگیرد و به احتمال زیاد خواهد گرفت. ولی مستقل از آن، معتقدم با لغو نظارت استصوابی در هر شرایطی باید لیست بدهیم. برای اینکه یک گام به سمت دموکراسی است. اگر شورای نگهبان صلاحیت و پلتفرم کسانی را که فتنه‌گر خوانده می‌شوند، تأیید کرد، پروژه انتخابات را پیش می‌بریم. در غیر این صورت آن را تحریم می‌کنیم و با مردم تحریم‌کننده هماهنگ می‌شویم.

ادامه دورهمی اشاره شده به شرح زیر است:

علوی‌تبار: در این شرایط باید شعار دیگری سر دهیم!

حجاریان: ببینید! من همچنان می‌گویم مشکل مردم قانون نخواهد بود آن‌ها سال آینده مسأله معیشت دارند.

تاج‌زاده: در چنین شرایطی شورای نگهبان به اصطلاح فتنه‌گران را تأیید می‌کند یا خیر؟

حجاریان: قطعاً مدیریت اوضاع را به اصلاح‌طلبان اصیل و فتنه‌گران نمی‌سپارند.

تاج‌زاده: پس ما هم تحریم می‌کنیم و مشکلی از این جهت نداریم. [+]

*درباره محتوای اشاره شده گفتنی‌های مهمی وجود دارد:

یکم: بحث تحریم و عدم شرکت در انتخابات بعنوان بارزترین منصه مردمسالاری، یک رفتار خائنانه است که در هیچ نظام سیاسی در جهان تحمل نخواهد شد و مرتکبین چنین رفتار و سخنی مطرود عام و خاص خواهند شد.

اما سطح آزادی در نظام جمهوری اسلامی ایران تا کجاست که اصلاح‌طلبان نه تنها پیش از این رسماً مرتکب تحریم انتخابات مجلس نهم شدند بلکه امروز نیز صراحتاً از تحریم انتخابات حرف می‌زنند و یا حضور خود را منوط به شرط و شروط می‌کنند!

دوم: مردم و مخاطبان محترم باید بدانند که از ۳ عنصر حاضر در این نشست، یکی (علوی‌تبار) پیش از این درباره اعتراض میلیونی مردم در خیابان‌ها تئوری پردازی کرده [۱] دیگری (تاجزاده) تأکید کرده که این جامعه لجن است و مردم گرسنه‌اند [۲] و سومی (حجاریان) هم از بازگشت قوی‌تر موج اعتراضات دیماه ۹۶، عام‌البلوی بودن شرایط جامعه، آتش گرفتن فرش زیر پای نظام و زنده ماندن اصلاح‌طلبان در فردای براندازی و در صبح طلوع حکومت بعدی سخن رانده است .[۳]

آیا برای اذهان آگاه و تفکرات مدقّ، آشکار نیست که این افراد، فتنه‌انگیزی خود را بر همین سیاه‌نمایی‌های عجیب و غریب و اغتشاشگر نشان دادن مردم استوار کرده‌اند؟!

و اگر این سیاه‌نمایی در کار نباشد، ستاد تبلیغات اقتصادی (تحت نظر رحمانی‌فضلی) به وظایف خود عمل کند و پاسخ این حرف‌ها به نحو مبسوطی در افکار عمومی ماساژ داده شود؛ این افراد نخواهند توانست به این راحتی و وضوح، ساز و کار و مانیفست فتنه آینده را بنویسند…

و سوم: ما در مجموعه وبلاگ مشرق از چند سال قبل بصورتی مشخص بحث فتنه آینده یا همان «فتنه اقتصادی» را کراراً مورد اشاره قرار داده و ابعادش را رسم کرده‌ایم.

ابعادی که محتوای فوق‌الذکر تأییدی بر صحّت آنهاست و نشان می‌دهد جریان سیاسی خاص چگونه تلاش دارد با موج‌سواری بر روی مقولاتی مثل نارضایتی مردم (که خود با رأی به دولت ناکارآمد فعلی و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور، عامل اساسی ایجاد آن است) فضای سیاست خیابانی را ترویج کند و فتنه‌ای دیگر را در تاریخ کشور رقم بزند.

مبحث فتنه اقتصادی همانطور که بارها شرح داده شد؛ بر دو محور استوار است:

۱_ سیاه‌نمایی از اوضاع کشور

۲_ ناراضی‌سازی مردم

دو مقوله‌ای که امروز مثال‌های فراوانی برای آن وجود دارد.

از گوشت قرمز که قیمت واقعی آن کیلویی ۵۰ و چند هزار تومان است اما با عدم نظارت دولت تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، تا مافیایی که با زد و بند با صیادان چینی نان مردم جنوب کشور را قطع می‌کند و تا مسئولان و سیاسیون عمدتاً اصلاح‌طلبی که برنشسته در خانه‌های شمال شهر تهران اما از بام تا شام مشغول جزع و فرع از بابت اوضاع اقتصادی کشور هستند و همنوا با ترامپ از این می‌گویند که مردم ایران گرسنه‌اند!

بدیهیست در فضایی که یک نفر از همینان می‌گوید با تحریم‌های جدید ترامپ یک میلیون نفر بیکار می‌شوند، دیگری می‌گوید اقتصاد ایران منجر به بینواسازی مردم شده، آن دیگری که معاون اول رئیس جمهور هم هست می‌گوید کشور در «شرایط ته درّه» قرار دارد و نفر بعدی هم اینطور اظهار می‌کند که این نظام با فساد سرنگون می‌شود!؛ ممکن است مردم دچار حالت یأس و انزجار شوند و دیگر هیچ نقطه مثبتی را نکنند…

جالب آنکه تمام این صحبت‌ها در کشوری مطرح می‌شود که اگرچه به دلیل ناکارآمدی‌های دولت فعلی با مشکلاتی اقتصادی مواجه شده اما در عین حال؛ هجدهمین اقتصاد جهان است، ضریب جینی آن از آمریکا بهتر است، بیکاری بحرانی ندارد، پیشرفت سطح رفاه و معیشت آن سرآمد جهانی است و همچنان ارزان‌ترین نان، سوخت و مالیات را به مردم خود ارائه می‌دهد.

و جالب‌تر آنکه کسانی باید باشند که ضمن اشاره به این دستاوردهای اقتصادی بزرگ به مردم بگویند این پیشرفتها حاصل حضور ولایت فقیه، تفکر انقلابی و مدیریت جهادی است که رأی به یک دولت ناکارآمد؛ صرفاً باعث شده از سرعت بروز این پیشرفتها کاسته شود و در حوزه‌هایی، ناکارآمدی جای کار جهادی را بگیرد.

اما این «کسان» یا عمداً چیزی نمی‌گویند، یا کنج سکوت و عافیت گزیده‌اند و یا اینکه همنوا با سیاه‌نمایان حرف‌هایی را می‌زنند که هیچ صحت و سندی ندارد.

ما در اینجا و جدای از آمار و ارقامی که بارها و بارها در دفاع از اوضاع اقتصادی کشور ارائه کرده‌ایم به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب نیز احتجاج می‌کنیم آنجا که معظم‌له بصورتی کاملاً سلیس و شفاف و با مفاهیمی مثل “فراگیر شدن ثمرات زیرساخت‌های اقتصادی کشور”، “اقتصاد بزرگ و متنوع” و “فهرست طولانی فرصت‌های مادّی کشور” به دستاوردهای اقتصادی نظام اشاره می‌کنند.

جالب آنکه در همین متن شریف می‌خوانیم که این مقولات در”تهدید تبلیغات نارسای مسئولان” قرار گرفته‌اند.

و یا در همین نامه با هم خواندیم که رهبر انقلاب چگونه به دستاوردهای بی‌نظیر نظام اسلامی در بحث “عدالت” اشاره می‌کنند و تصریح دارند که فساد در حکومت امام معصوم نیز وجود داشته است.

سؤال واضح اینجاست که این صحبت‌های مهم چرا آنطور که باید و شاید مورد تأکید و اقتراح قرار نگرفته است و چرا بعضی از تکرار این جملات احساس شرمندگی دارند؟

آیا بدیهی نیست حکومتی که در بیان بزرگترین دستاوردهایش دچار “تبلیغات نارسای مسئولان باشد” به نظاره گعده فتنه‌گران سابق برای فرماندهی فتنه آینده نیز خواهد نشست؟!

***

بگذارید دختربچه‌ها بمیرند؛ راهی جز تعامل با سگ‌ها نداریم!

ایسنا گزارش داد که یک دختربچه در نهاوند مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته و مجروح شده است.

بخشدار نهاوند نیز ضمن عذرخواهی از اتفاق پیش آمده، گفته است: دهیار و اعضای شورای روستای کوهانی از این کودک و خانواده وی دلجویی کرده‌اند. [۴]

در همین حال سایت اعتمادآنلاین در یادداشتی به نقل از یک شخص مجهول‌الهویه از امحای سگهای ولگرد در هشتگرد انتقاد کرد.

در گزارش اعتمادآنلاین همچنین می‌خوانیم: رشد شهرنشینی، افزایش ساخت‌وساز و بالا رفتن تعداد شهرها و شهرک‌های مسکونی جایی برای زندگی حیوانات باقی نگذاشته است. حیواناتی که ترجیحشان زندگی طبیعی است، حالا با زندگی شهری ما عجین شده‌اند و در نتیجه راهی جز تعامل باقی نمانده است. قوانین و بودجه‌های مربوط به کنترل حیوانات هم در همین راستا تعبیه شده اما گزارش‌های این چنینی نشان می‌دهد کماکان برخی متولیان امر در برخی شهرها ابایی از کشتار سگ‌ها ندارند، اقدامی که هم شرع و دین و هم اخلاق انسانی آن را مذموم می‌داند. [۵]

*قطعا و بدون هیچ تردیدی، کشتار بی‌دلیل حیوانات جرم بزرگی است و بایستی تمهیداتی برای حل معضل سگ‌های ولگرد اندیشیده شود.

چه در همین راستا چند سالیست که گفته می‌شود شهرداری‌ها از بودجه مشخصی برای عقیم سازی و نگهداری سگ‌های ولگرد برخوردار شده‌اند.

مع‌الوصف اما روشی که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در پیش دارند، ترویج سگ‌بازی در سبک زندگی ایرانی، مخالفت علنی یا تلویحی با منع قانونی سگ‌گردانی و ایجاد حصار به هر قیمتی در مقابل این حیوان خطرناک است.

در واقع همانطور که در گزارش اعتمادآنلاین نیز هویداست آنها برای مورد حمله قرار گرفتن کودکان بی‌دفاع و شهروندان در مقابل سگ‌های خانگی و سگ‌هایی که به هر دلیلی ممکن است شامل طرح‌های عقیم‌سازی و نگهداری نشده باشند؛ هیچ طرحی ندارند و طوری وانمود می‌کنند که انگار حق با سگ‌هاست نه با انسان‌ها!

ما اگرچه مجدداً تأکید می‌کنیم که کشتار بی‌دلیل حیوانات از جمله سگ‌های ولگرد امری مذموم و غیر قابل قبول است اما این قضاوت را نیز بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که بین دختربچه‌ها و سگ‌ها؛ باید برای نجات زندگی کدامیک تلاش کرد و برای حفظ کدامیک گزارش نوشت و دلسوزی کرد؟

گفتنیست گزارش‌هایی مبنی بر رؤیت سگ‌های ولگرد در داخل فرودگاه مهرآباد نیز وجود دارد که در صورت عدم برخورد صد در صدی با این پدیده؛ ممکن است اتفاقات جبران‌ناپذیری در باندهای فرودگاه رخ دهد…

***

پزشکیان: مشکلات کشور فقط تقصیر دولت نیست!

«مسعود پزشکیان»، فعال اصلاح‌طلب و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت اعتمادآنلاین گفته است:

«استیضاح آقای روحانی هر هدفی که داشته باشد به نفع انقلاب نیست. مشکلاتی هم که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم تقصیر دولت به تنهایی نیست.مگر ما در مجلس یا جاهای دیگر چه کاری انجام دادیم که بتوانیم از آن دفاع کنیم .»[۶]

*پزشکیان در حالی اظهار کرده است همه چیز تقصیر دولت نیست که بیش از ۹۵ درصد از بودجه و اجرائیات کشور در اختیار دولت و شخص رئیس جمهور است.

او همچنین بایستی توضیح بدهد که وقتی قیمت گوشت و کاهو بالا می‌رود و هیچ نظارتی هم بر آن وجود ندارد؛ این مسئله اگر تقصیر دولت نیست پس تقصیر کیست؟!

از طرفی آیا مسئله اصلی این روزهای مردم بحث قیمت‌ها هست یا نیست؟! و اگر هست چه کسی غیر از دولت را می‌شناسیم که در این زمینه صاحب‌الحکم و مبسوط الید باشد؟!

همچنین خوب است پزشکیان توضیح بدهد آن مافیایی که در شیلات وجود داشت و موجب شده بود تا کشتی‌های چینی آزادانه به دریای ایران بیایند و روزی مردم ساحل‌نشین را در صیدهای چند تنی بربایند؛ چه کسانی بودند و در کدامیک از ۳ قوه کشور مشغول به کار بوده‌اند؟!

مافیایی که حتی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز پس از توقیف کشتی‌های چینی و ممنوع کردن این طرح بد که جز ناراضی‌سازی مردم هدفی نداشت؛ به وجود آن اذعان کرد .[۷]

لازم به توضیح است که اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر و با روشن شدن ناکارآمدی‌های دولتی که خود بر رأس کار آورده‌اند، ضمن «عبور از روحانی» به دنبال «مقصّرتراشی» هستند.

آنها که از فرایند عقلانی «پذیرش مسئولیت» فرار می‌کنند همچنین در حال طرح مفهومی عجیب و غریب به نام دولت پنهان یا دولت موازی هستند و از این می‌گویند که مشکلات تقصیر دولت پنهان است!

اشاره آنها در بیان این مفهوم عجیب و غریب به سمت ولی فقیه و نهادهای کلان نظام است.

انتهای پیام/*

***

۱_ mshrgh.ir/836280

۲_ mshrgh.ir/891831

۳_ mshrgh.ir/880914

۴_ https://www.isna.ir/news/97112915017/

۵_ https://etemadonline.com/content/271367

۶_ https://etemadonline.com/content/271204

۷_ https://www.alef.ir/news/3971127237.html

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x