ورزشی

آشنایی با جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران

شنیده می‌شود لوران بلان فرانسوی که سابقه حضور در پاری سن ژرمن را دارد، اصلی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران است.

آشنایی با جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایرانبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شکست ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن و حذف از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، قرارداد کارلوس کی‌روش پرتغالی با فدراسیون فوتبال کشورمان به پایان رسید و او با عقد قراردادی ۴ ساله هدایت تیم ملی فوتبال کلمبیا را بر عهده گرفت.

پس از خروج کی‌روش از فوتبال ایران، نام‌های زیادی برای جانشینی این مربی اعلام شد. نام‌های خوزه مورینیو و زیدان، اروه رنار، یورگن کلینزمن و لوران بلان هم در رسانه‌ها مطرح شدند، اما فدراسیون فوتبال واکنشی به اسامی مطرح شده نداشت و تنها حسین کلانی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: در کمیته فنی فدراسیون فوتبال به صورت دموکراتیک تصمیم گیری می‌شود و در نهایت سعی می‌کنیم طی ۸ تا ۱۰ روز آینده مربی واجد شرایطی را انتخاب کنیم، اما به همین سادگی اجازه نمی‌دهیم فدراسیون هر قراردادی را امضاء کند.

شنیده می‌شود، اصلی‌ترین گزینه جانشینی کارلوس کی روش پرتغالی،  لوران بلان فرانسوی است که سابقه حضور در پاری سن ژرمن را دارد. این مربی متولد ۱۹۶۵ در فرانسه است و ۱۹۲ سانتی متر قد دارد. او در دوران بازیگری مدافع بود و در منچستریونایتد انگلیس، ناپولی ایتالیا، بارسلونا اسپانیا، مارسی فرانسه و اینتر ایتالیا بازی کرد و  سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش را هم دارد.

بلان ۴ سال پس از خداحافظی از دوران بازیگری، سرمربی بوردو فرانسه شد و توانست با این تیم به قهرمانی در لیگ دست یابد و قهرمان جام حذفی نیز شود. او سپس بعد از ۳ سال در سال ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی فرانسه شد، اما نتوانست نتایج خوبی با این تیم بدست بیاورد و سال ۲۰۱۲ از خروس‌ها (لقب تیم ملی فوتبال فرانسه) جدا شد.

مربی بلندقامت فوتبال جهان سال ۲۰۱۳ سرمربی پاری سن ژرمن شد و تا ۲۰۱۶ در این تیم مربیگری کرد و از افتخارات او در PSG می‌توان به ۳ قهرمانی در لوشامپیونه (لیگ برتر فرانسه)، جام حذفی فرانسه و … اشاره کرد. همچنین بلان افتخارات فردی زیادی را کسب کرده و چندین بار به عنوان مربی برتر فرانسه انتخاب شده است.

او در دوران مربیگری همیشه بالای ۵۰ درصد پیروزی داشته و نشان داده که  مربی باهوشی است.

فدراسیون فوتبال در صدد انتخاب سرمربی است و اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال دارد یوز‌های کشورمان در مسابقات چین حضور یابند.

انتهای پیام/*


نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x