اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر

نمایش اقتدار چهل سالگی انقلاب ملت ایران در ۲۲ بهمن ۹۷/ راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ جلوه های بی نظیری را خلق کرد

در صدر رسانه های خبری جهان قرار گرفت؛

نمایش اقتدار چهل سالگی انقلاب ملت ایران در ۲۲ بهمن ۹۷/

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ جلوه های بی نظیری را خلق کرد

حضور باشکوه و معنادار ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ جلوه های بی نظیری را خلق کرد، زیرا هم جشن چهل سالگی درخت تنومند انقلاب اسلامی به شایستگی برگزار شد و هم تلاش گسترده مقام های آمریکایی و صهیونیستی برای ناامیدکردن ملت ایران به یاس تبدیل شد.

میلیون ها ایرانی در سرتاسر ایران صبح دوشنبه به خیابان ها آمدند و با حضور گسترده خود، حماسه ای از اقتدار و صلابت را به نمایش گذاشتند، موضوعی که از چشمان رسانه های خارجی پنهان نماند و حضور گسترده مردم و پیام این حضور به صورت ویژه ای در گزارش های خبری در رسانه های جهان بازتاب یافت.
به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، درحالی که روز دوشنبه شرایط جوی در بسیاری از نقاط ایران ابری، بارانی و برفی بود، میلیون ها ایرانی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، چهل سالگی پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. این مراسم همچون سال های گذشته ازسوی رسانه های خارجی مورد توجه قرار گرفت و هریک از این رسانه در گزارش هایی به پوشش این رویداد پرداختند.
رسانه های غربی در گزارش های خود حضور گسترده مردم ایران و صحبت های حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش دادند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی از مراسم ۲۲ بهمن نوشت که با وجود افزایش قیمت ها، کمبود مواد غذایی و تورم بالا، مشارکت در راهپیمایی های امروز گسترده بوده است.
این خبرگزاری همچنین در انعکاس سخنرانی رئیس جمهوری به نقل از وی نوشت: ایران مصمم است که قدرت نظامی و برنامه موشکی بالستیک خود را افزایش دهد.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از تهران به نقل از مردی که به همراه همسر و پسر ۱۸ ماهه اش در راهپیمایی شرکت کرده بود، نوشت: من آینده روشنی برای فرزندم و کشورمان می بینم.
این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش با اشاره به تنش در روابط ایران و آمریکا نوشت: ‘امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا و تبعات خروج این کشور از برجام مصادف شده است.هفته پیش آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران با دفاع از شعار مرگ بر آمریکا، سران و نه مردم این کشور را مخاطب آن خوانده بود’.
خبرگزاری فرانسه نیز از اجتماع ‘هزاران نفر’ در مرکز تهران خبر داد و انقلاب اسلامی چهل سال پیش را زلزله ای سیاسی خواند که به هزاران سال سلطنت پایان داد و پژواک آن هنوز در منطقه طنین انداز است.
این خبرگزاری در گزارشی از تهران نوشت: مردم با وجود بارش باران در راهپیمایی شرکت کردند. دولت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال را به نشانه بلوغ در سنت اسلامی و مبعث حضرت محمد (ص) در سن چهل سالگی بهای فراوان داده بود.
شبکه های تلویزیونی و رادیوهای غربی نیز در گزارش های خود از ایران به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداختند. ‘فردریک پلتن’ خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که از میدان آزادی تهران و حضور میلیونی مردم تهران گزارش می داد، گفت: مردم ایران از مشکلات بوجود آمده همچون دشواری اقتصادی که با خروج دولت آمریکا از توافق هسته ای برای آنان رقم خورد، آگاه هستند.
وی افزود: مردم ایران از دولت آمریکا به ویژه از ترامپ خشمگین هستند.
شبکه خبری تلویزیونی ‘فرانس ۲۴’ فرانسه نیز با پوشش خبری راهپیمایی ۲۲ بهمن در گزارشی ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اعلام کرد: بازگشت آیت الله خمینی (ره) به تهران نقطه عطف انقلاب بود.
خبرنگار فرانس ۲۴ در این گزارش وِیژه افزود: آیت الله خمینی (ره) در سال ۱۹۷۹، اندکی پیش از خروج شاه از ایران و زمانی که انقلاب به نقطه اوج خود رسید، شورای انقلاب را تشکیل داد که بعدها جمهوری اسلامی شد.
وی افزود: در ۱۶ ژانویه سال ۱۹۷۹ شاه ایران را ترک کرد و هرگز به کشور بازنگشت و این نقطه پایان پادشاهی ۲۵۰۰ ساله در ایران بود.
شبکه خبری دولتی ‘رای نیوز ۲۴’ ایتالیا نیز گزارش داد: مردم ایران روز دوشنبه زیر بارش باران، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در خیابان ها جشن گرفت.
این شبکه خبری در بخش دیگری از گزارش خود افزود: روز ۲۲ بهمن در تقویم ایرانی ها، روز سقوط رژیم محمدرضا شاه پهلوی و بازگشت پیروزمندانه آیت الله خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از تبعید است. این مراسم در لحظه ای دشوار برای ایران که با تحریم های جدید امریکا دچار افزایش قیمت ها و تورم شده اند، برگزار شد.
‘فرانک متوون’ خبرنگار رادیو فرانسه نیز روز دوشنبه در خیابان های منتهی به میدان آزادی سرگرم ارسال گزارش های مستقیم خود بود.
وی در گزارش های خود از تهران به حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جمعیت عمدتا جوانی که در تجمع امروز دیدم با غرور ملی، جمعیت بزرگی بود که با وجود باران شانه به شانه هم در خیابان ها حضور یافتند تا از انقلاب خود حمایت کنند و این با وجود تمام مشکلات اقتصادی در طول ۴۰ سال گذشته رخ می دهد.
روزنامه ‘لوموند’ فرانسه نیز در گزارش خود از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از این انقلاب به عنوان کابوس ۴۰ ساله آمریکا یاد کرد و نوشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های آمریکا، بدون وقفه به پیگیری اهداف خود ادامه می دهد.
خبرگزاری شین هوا چین نیز در گزارشی از تهران نوشت: مردم ایران امسال با اقتدار بیشتری با حضور در خیابان ها در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: مردم ایران در راهپیمایی بزرگ خود در شهرها و استان های مختلف کشور، شعارهایی علیه دولت ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا و تحریم های آن کشور علیه ملت ایران، سر دادند.
راهپیمایی ۲۲ بهمن همچنین مورد توجه بسیاری از رسانه های منطقه قرار گرفت و هریک از این رسانه ها در گزارش های خود حضور گسترده مردم در این مراسم در صدر اخبار خود قرار دادند.
شبکه خبری المیادین با آغاز راهپیمایی در تهران در گزارشی از تهران اعلام کرد که میلیون ها ایرانی در سراسر این کشور پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
خبرنگار المیادین از تهران گزارش کرد: مردم ایران از صبح دوشنبه راهپیمایی گسترده ای را برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود آغاز کردند. ‘مرگ بر آمریکا’ و ‘مرگ بر اسراییل’ اصلی ترین شعارهای تظاهرکنندگان در این راهپیمایی است.
به گزارش المیادین، همزمان با تهران، در بیش از هزار شهر و دهها هزار روستای راهپیمایی ۲۲ بهمن آغاز شده است.
شبکه خبر ‘المنار’ نیز با بازتاب راهپیمایی گسترده مردم ایران در تهران و سایر استان های کشور در روز ۲۲ بهمن نوشت: مردم ایران یکصدا در راهپیمایی فریاد زدند به دستاوردهایی انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته افتخار می کنیم و به آینده کشور امیدواریم.
شبکه خبری الجزیره نیز مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را همراه با سخنرانی رئیس جمهوری در میدان آزادی بطور مستقیم پخش کرد.
خبرنگار این شبکه تلویزیونی که از خیابان آزادی تهران و از بین جمعیت شرکت کننده در تظاهرات گزارش ارسال می کرد، در گزارش خود گفت: مردم ایران در پایان چهارمین دهه پیروزی انقلاب خود با حضور در خیابان ها سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
در این میان شبکه خبری روسیا الیوم با بازتاب سخنان روحانی، به نقل از وی نوشت: ایران از هیچ کس برای ادامه تقویت توانمندی های دفاعی و موشکی خود اجازه نگرفته و نخواهد گرفت.
روسیا الیوم افزود: رئیس جمهوری ایران بر ادامه تقویت برنامه موشک های بالستیک خود با وجود فشار از سوی کشورهای غربی که می خواهند مانع تقویت قدرت دفاعی ایران شود، تاکید کرد.
روحانی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در جشن پیروزی انقلاب، توطئه های دشمنان را که طی سال جاری برای ایران کشیده بودند، خنثی کرد.
بخش های عربی شبکه خبری بی بی سی، اسکای نیوز، سی ان ان، و خبرگزاری های رویترز و خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش های خود به موضوع انقلاب اسلامی و راهپیمایی مردم ایران در ۲۲ بهمن پرداختند.
رسانه های ترکیه از جمله شبکه های خبری سون دقیقه، خبرلر، حریت، صباح، استار و دیگر شبکه ها ی اینترنتی خبری در اخباری با تیتر میلیوها ایرانی در خیابانها’ در مطالبی با مضامین مشابه نوشتند : میلیون ها ایرانی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رغم سردی هوا به خیابان ها ریختند.
مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن از سوی روزنامه های عربی نیز مورد توجه قرار گرفت. روزنامه ‘القدس العربی’ نوشت: صدها هزار ایرانی در سراسر ایران به مناسبت چهلمین سالروز سرنگونی شاه و پیروزی انقلاب ایران به رهبری آیت الله خمینی (ره) به خیابان ها آمدند.
این روزنامه افزود: تلویزیون ایران مردم این کشور را که در سرما و برف برای تظاهرات بیرون آمده بودند، به تصویر کشید که با حمل انواع پلاکارد و پارچه نوشته هایی شعار ‘مرگ بر اسرائیل’ و ‘مرگ بر آمریکا’ سر می دادند.
روزنامه سعودی الشرق الاوسط نیز که همواره با نگاهی خصمانه تحولات ایران را پوشش می دهد، سخنان روحانی درباره تقویت برنامه موشکی بالستیک را پوشش داد و به نقل از روحانی نوشت: برای تقویت انواع مختلف موشک از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت و همچنان به تقویت قدرت نظامی خود ادامه خواهیم داد.
الشرق الاوسط با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران نوشت که روحانی در سخنرانی خود تاکید کرد که توطئه آمریکا علیه ایران هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.
روزنامه تشرین سوریه نیز در صفحه نخست خود در گزارشی از ایران نوشت: ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد.
روزنامه الیوم السابع مصر نیز در گزارشی به برگزاری مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و به نقل از رئیس جمهوری نوشت: ایران به تقویت توان نظامی و موشکی خود ادامه می دهد.
روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نیز بخشی از سخنان رئیس جمهوری ایران را بازتاب داد و نوشت: روحانی پس از محکومیت توطئه آمریکا، صهیونیست ها و کشورهای مرتجع خاورمیانه علیه کشورش گفت: امروز حضور مردم در خیابان های جمهوری اسلامی ایران، به این معناست که دشمن هرگز نخواهد توانست که اهداف شیطانی خود را محقق سازد.
در این میان تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با بیان اینکه ایران امروز تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را جشن خواهد گرفت، تاکید کرد به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبروست، این نظام بی همتا هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.
برای پوشش مراسم راهپیمایی امسال، از ۶ هزار و ۵۰۰ خبرنگار داخلی وخارجی حاضر درمراسم ۳۰۰ تن از رسانه های بین المللی بودند تا برای مخاطبان خود در سراسر جهان از تکرار طوفانی حرکت ملت ایران گزارش کنند.

ایرنا

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x