اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

استقرار سه سامانه اس ۳۰۰ روسیه در منطقه مصیاف سوریه

پایگاه خبری احوال نیوز: روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که سه سکوی پرتاب موشک اس ۳۰۰ روسیه از مجموع چهار سامانه موجود در منطقه مصیاف در نزدیکی شهر حماه در غرب سوریه آماده به‌کارگیری هستند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که سه سامانه از سامانه‌های اس ۳۰۰ از مجموع چهار سامانه موجود در منطقه مصیاف سوریه آماده فعال سازی هستند. این سامانه‌ها از حدود چهار ماه پیش به سوریه منتقل شده‌اند. ارتش روسیه درحال حاضر مشغول آموزش ارتش سوریه برای به‌کارگیری این سامانه‌هاست.

شرکت “Image Sat” اسرائیل این تصاویر ماهواره‌ای را منتشر و اعلام کرده که این تصاویر، تصاویر چهار سکوی پرتاب موشک اس ۳۰۰ از مجموع چهار سامانه موجود در سوریه هستند که سه مورد از آن‌ها نصب شده است. این شرکت اعلام کرد که این تصاویر نشان می‌دهند که سه سکوی پرتاب موشک در منطقه مصیاف در نزدیکی شهر حماه در غرب سوریه مستقر شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌های خود درباره استقرار سه سامانه موشکی اس ۳۰۰ اعلام کردند که این مساله به این معناست که ارتش سوریه عملاً این سامانه‌ها را به کار گرفته است.

در پی حادثه سقوط هواپیمای ایلوشین ۲۰ روسیه در سوریه، روسیه تصمیم گرفت ارتش سوریه را به سامانه اس ۳۰۰ مجهز کند.

وزارت دفاع روسیه اسرائیل را مسؤول این حادثه و کشته شدن نظامیان روس دانسته بود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x