اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

موشک‌های ایران می‌تواند ناوهای آمریکا را به قعر دریا بفرستد(خبر ویژه)

پایگاه خبری احوال نیوز ، از نامه نبوز یک نشریه آمریکایی تاکید کرد موشک‌های ایران می‌تواند کار ناوهای غول‌پیکر آمریکایی را یکسره کند.

سباستین رولین کارشناس ارشد دانشگاه جرج تاون ضمن یادداشتی در نشنال اینترست، به بررسی قدرت‌ موشک‌های مختلف ایران نسبت به ناوهای آمریکایی پرداخت و نوشت:  در اوت ۲۰۱۸ بود که ایران اعلام کرد که موفق به توسعه این موشک‌های نام برده نقطه‌زن برد متوسط با قابلیت رادارگریزی و فناوری هدایت ماون قرمز شده است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸، در سخنرانی‌ای اظهار داشت که ایران یک موشک جدید هدایت شده با برد بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۴ مایل) را در سرتاسر خلیج‌فارس و دریای عمان مستقر کرده است. اگرچه او به نام خاصی اشاره نکرد اما احتمالا منظورش موشک‌های ذوالفقار که شکل توسعه یافته فاتح ۱۱۰ است، بود.

اگرچه تمام ناوهای آمریکایی به سیستم‌های ضدهوایی مجهز هستند اما با این حال، موشک‌های کوتاه برد سپاه در خلیج‌فارس توانایی تهدید آمریکا را دارا می‌باشند. علاوه بر این، استفاده همزمان از تعداد بالایی از این موشک‌ها آن هم از زوایای مختلف می‌تواند کار ناوهای آمریکایی را یکسره کند.

با توجه به حجم حمل و نقل تجاری ارزشمند در خلیج‌فارس، تهران در ارتقاء فناوری موشک‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کند و این تلاش را به جهان  به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد بازدارندگی نظامی متداول در زمینه تنش رو به افزایش با عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا معرفی می‌نماید.

با این شرایط می‌توان گفت ناوهای آمریکایی کاملا در تیررس موشک‌های ایرانی هستند و فاتح می‌تواند تهدیدی جدی برای آمریکا بوده و ناوهای این کشور را به قعر خلیج‌فارس بفرستد.

در موشک بردکوتاه «فاتح ۱۱۰» از سوخت جامد استفاده می‌شود و موشک‌ نقطه‌زن است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x