اجتماعی استان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

پلیس فتا: شهروندان از قرار گذاشتن با فروشندگان کالاها در مکان های پرت و خلوت خودداری کرده و برای مشاهده کالا و پرداخت پول آن در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند

 پلیس فتا: شهروندان از قرار گذاشتن با فروشندگان کالاها در مکان های پرت و خلوت خودداری کرده و برای مشاهده کالا و پرداخت پول آن در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از پایگاه خبری پلیس ،  پلیس فتای استان در خصوص خرید و فروش کالا و واریز وجه با عنوان بیعانه در بستر فضای مجازی و سایت های تبلیغاتی به شهروندان هشدار داد و از آنها خواست تا توصیه های پلیس را به منظور جلوگیری از کلاهبرداری سودجویان جدی بگیرند.

پایگاه خبری احوال نیوز ، با توجه به افزایش قیمت تعدادی از اجناس و کالاهای سرمایه ای نظیر سکه ، خودرو و… ، اخیراً افراد با ثبت آگهی فروش پیش از موعد حواله دریافت سکه و خودرو با قیمت پایین تر از عرف بازار در سایت های خرید و فروش اینترنتی نظیر دیوار ، شیپور و غیره اقدام به دریافت بیعانه از مشتریان کرده و پس از دریافت وجه متواری می شوند.

که ضروری است مردم به توصیه های پلیس درباره خرید و فروش کالا در سایت ها و کانال های تبلیغاتی توجه و موارد ذیل الذکر را رعایت کنند.

۱-‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم و نرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصد شوم خود ، شهروندان می بایست پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت های واسطه گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی ، از کم و کیف خدمات یا کالا و هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

۲- با توجه به بستر ایجاد شده برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، افراد سودجو و کلاهبردار از این فرصت استفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی کرده و یا اینکه با روش های گوناگون افراد را فریب داده و با دریافت وجه یا بیعانه هیچ کالایی به آنها تحویل نمی دهند.

۳-شهروندان از قرار گذاشتن با فروشندگان کالاها در مکان های پرت و خلوت خودداری کرده و برای مشاهده کالا و پرداخت پول آن در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

۴-شهروندان در نظر داشته باشند پیش از واریز وجه به حساب فروشنده، به صورت حضوری از سالم بودن کالا اطمینان حاصل کنند.
۵-شهروندان هنگام خرید وسایل الکترونیکی هوشمند نظیر گوشی تلفن همراه ، تبلت و لپ تاپ مراقب اصالت آن باشند و پیش از خرید از هویت و اصالت آنها مطمئن شوند چرا که خریدار علاوه بر تبعات بعدی، وجه خود را نیز از دست داده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x