اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

فوری/ شکست دیگر آمریکا از ایران / بسته اروپایی از راه رسید/ فعلا فقط غذا و دارو تحت پوشش قرار می گیرد

پایگاه آلمانی NDR به نقل از منابع آگاه از ثبت رسمی کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران خبر داد.

پایگاه خبری احوال نیوز ، به نوشته این پایگاه، این کانال INSTEX نام گرفته و توسط آلمان، فرانسه و انگلستان ثبت شده است.

به نوشته نشریه «اشپیگل»، ریاست کانال مالی اروپا و ایران را «پر فیشر» بانکدار باسابقه آلمانی و رئیس سابق کامرزبانک آلمان بر عهده می‌گیرد.
دولت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس هم در این شرکت حقوقی و مالی نماینده خواهند داشت. «میگوئل برگر» رئیس اداره اقتصادی وزارت خارجه آلمان، «موریس گوردو مونتانیه» سفیر سابق فرانسه در پکن و سر «سیمون مک‌دانلد» معاون امور خدمات دیپلماتیک وزارت خارجه انگلیس نمایندگان برلین، پاریس و لندن در این ساز و کار خواهند بود.
به نوشته اشپیگل، این شرکت روز گذشته در روزنامه رسمی دولت فرانسه ثبت شده است. قرار است تا ساعاتی دیگر سه کشور در بیانیه‌ای ثبت این شرکت را رسانه‌ای کنند.
آمریکا پیش از این تهدید کرده بود که ممکن است مقام‌های اروپایی دخیل در این کانال مالی را در فهرست تحریم قرار دهد.

توئیت سفیر ایران

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ – ۱۲:۱۸

خبر فوری: بسته اروپایی از راه رسید/ فعلا فقط غذا و دارو تحت پوشش قرار می گیرد

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ – ۱۰:۵۸

کانال مالی موسوم به INSTEX (ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری) در پاریس ثبت شده و مدیر آن آلمانی است. انگلستان هم همراه فرانسه و آلمان، سهامدار این شرکت مالی است.
قرار است هریک از این سه کشور یک نماینده از وزارت خارجه خود در این شرکت مستقر کنند. به دیگر اعضای اتحادیه اروپا هم اعلام شده که می‌توانند به این ساز و کار بپیوندند.
به نوشته NDR این ساز و کار در گام نخست تجارت کالاهای انسانی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما بعدا دامنه پوشش آن گسترش می‌یابد.

نامه نیوز

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x