اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

نابودی کامل تمام ساکنان آمریکا با ۱۰ موشک بالستیکی قاره پیما «ار اس-۲۸ سرمت» روسیه کافی است.

پایگاه خبری احوال نیوز ،  کارشناس روسیه به ارزیابی قدرت موشک «سرمت» روسی برای کشور آمریکا پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از اسپوتنیک، قدرت ۱۰ موشک بالستیکی بین قاره ای «ار اس-۲۸ سرمت» برای نابودی تمام ساکنان آمریکا کافی خواهد بود.

آلکسی لئونوف کارشناس نظامی روسیه در این خصوص گفت:«همه می دانند که در هیروشیما و ناکازاکی حدود ۱۰۰ هزار نفر در هر شهر جان خود را بر اثر بمباران اتمی از دست دادند که پس از ۵ سال این تعداد دوبرابر شد. در سال ۱۹۴۵ قدرت بمب اتمی بطور متوسط ۲۰ کیلوتن بود یعنی هر کیلوتن در یک لحظه ۵۰۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند».

یک موشک می تواند از ۶,۷۵   تا  ۷,۵مگاتن مواد هسته ای را با خود منتقل کند که در مناطق پر جمعیت آمریکا باعث مرگ از ۳۳ تا ۳۷ میلیون نفر خواهد شد. بدین ترتیب بنا به ارزیابی کارشناس نظامی،  برای نابودی کل جمعیت آمریکا فقط ۱۰ موشک «سرمت» کافی خواهد بود.

وزن موشک بالستیکی قاره پیمای «سرمت» بیش از ۲۰۰ تن بوده و آنرا می توان به کلاهک های هسته ای مسلح کرد و وسایل دفاع موشکی با دشواری می توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک های رزمی سرمت بیشتر از موشک «وایوودا» است که فعلا قوی ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

موشک «سرمت» که کار ساخت آن در سال ۲۰۰۹ آغاز گردید و جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود. سرمت در دوره سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ارتش تحویل داده شده و فعال خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x