اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر عادلی متخصص رادیو تراپی آنکولوژی: از رئیس جمهور آینده ی ایران باید پرسید برای جلوگیری از سرطان چه پیشنهادی دارید؟

دکتر عادلی متخصص رادیو تراپی آنکولوژی: از رئیس جمهور آینده ی ایران باید پرسید برای جلوگیری از سرطان چه پیشنهادی دارید؟

 

از رئیس جمهور آینده ی ایران باید پرسید برای جلوگیری از سرطان چه پیشنهادی دارد؟ چون باید برای این سرطان برنامه ریزی شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، با توجه به فرا رسیدن هفته ملی سرطان و لزوم اطلاع رسانی و افزایش دانش آحاد جامعه ، در این خصوص با همکاری انجمن سرطان اقدام به برگزاری نشستی با اصحاب رسانه درسالن کنفرانس مجتمع مطبوعاتی اصفهان انجام شد . در این جلسه با اطلاعاتی که دکتر پوریا عادلی ارائه کردند، اطلاعات خوبی را جهت آشنایی با این بیماری یادآوری کردند.

پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر پوریا عادلی ، متخصص رادیوتراپی آنکولوژی و مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامه ی از سین تاسین از انجمن سرطان تاسین سلامتی در این نشست رسانه ای گفتند:

شنیدن واژه سرطان به تنهایی دلهره آور و ترسناک است و دلیل خوبی برای این ترس وجود دارد. سرطان، پس از امراض قلبی، دومین عامل مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا است و سالانه گریبانگیر بیش از نیم میلیون نفر در این کشور می شود.

اگرچه طی سال های اخیر از سرطان یک غول بی شاخ و دم ساخته شده اما ابتلا به حالت های مختلفی از آن را می توان جلوگیری و یا با تشخیص اولیه، بسیار از آن ها را درمان کرد. و بیشتر بیماری های سرطانی قابل درمان می باشد.

سه نوع سرطان در ایران بیشتر رایج است که ما به دنبال پیشگیری این سه نوع سرطان هستیم . یکی از این سرطانها که خیلی رایج است سرطان سینه می باشد . دیگر سرطان شایع میتوان گفت سرطان دهانه ی رحم است، و نوع دیگر آن سرطان روده بزرگ را میتوانیم نام ببریم..

آنچه که ما تحت عنوان «سرطان» می شناسیم در واقع گروهی مشتمل بر بیش از صد مدل بیماری مختلف است. نقطه مشترک تمامی این بیماری ها، رشد بی رویه و غیر معمول سلول های بدن است. این رشد سبب از بین رفتن بافت های اطراف شده و حتی در حالتی وخیم، طی پروسه متاستاز، این سلول ها به دیگر بخش های بدن نیز سرایت کرده و رشد را در آن ناحیه ادامه می دهند.

قطعا انوع مختلفی از سرطان ها را حداقل به نام می شناسید. مهم ترین و شاید فراگیرترین این بیماری عبارتند از:

سرطان پوست ، سرطان ریه ، سرطان مغز ، سرطان سینه ، سرطان پروستات ، سرطان کولن ، سرطان تخمدان ، سرطان خون لوسمی ، سرطان غدد لنفاوی یا لنفوم و موارد متعدد دیگر ، که هرکدام میتوان معالجه شود.

سرطان در هر نقطه بدن می تواند شکل گرفته و رشد کند، سن و سال هم نمی شناسد. برخلاف بیماری های مسری مثل AIDS و آنفلوآنزا یا توبرکلوزیس، سرطان واگیردار نیست. این بیماری زمانی رخ می دهد که ماده ژنتیکی درون یک سلول آسیب ببیند.

اجزایی که توسط سلول های سرطانی مورد عفونت قرار می گیرند را سلول های بدخیم می نامند. این دسته از سلول ها متفاوت از دیگر اجزای بدن عمل کرده و نوع تقسیم سلولی کاملا خارج از عادت دارند.

قطعا دیده اید که وقتی فردی مبتلا به سرطان می شود، پس از دوره های درمانی، دچار ریزش موی موقت می شود. علت این اتفاق، استفاده از دارو های ضد سرطان است که سلول های فولیکل مو را مورد آسیب قرار می دهند. این دسته از سلول ها نیز سرعت بالایی در رشد خود دارند، درست مثل سلول های سرطانی.

 قلیانهای میوه ای سرطان زاترین وسیله ی شیوع سرطان است. . هر فرد باید از وضعیت بدن خود و این علائم غیر منتظره و نشانه های سرطان آگاه باشد. امروزه ابتلا به بیماری سرطان به شدت افزایش پیدا کرده و مهم است که علائم مزمن را که در زندگی روزانه ما اختلال ایجاد می کنند نادیده نگیریم. سرطان ریه می تواند باعث تورم در ناحیه صورت، گردن، بازوها و قسمت بالایی سینه شود و این زمانی است که یک تومور به رگی که از سر به قلب می رود فشار وارد می کند. این علائم مشخص نشانگان بزرگ سیاهرگ بالایی یا سَندرُم وَرید اَجوَف فوقانی (Superior Vena Cava Syndrome) نام دارد و معمولا به دلیل سرطان ایجاد می شود.سرطان ارثی نیست ، که بعضی تصور میکنند ارثی است . سرطان امروز موضوع مدیریتی کشور است ، که یک مدیریت قوی می خواهد.

از رئیس جمهور آینده ی ایران باید پرسید برای جلوگیری از سرطان چه پیشنهادی دارد؟ چون باید برای این سرطان برنامه ریزی شود.

این جلسه به همراه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه نیز همراه بود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x