اجتماعی استان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مردم سال جدید را با هلل یوس جشن میگیرند/ای مرد ناامید! آواز بارش باران بخوان!!

مردم سال جدید را با هلل یوس جشن میگیرند/ای مرد ناامید! آواز بارش باران بخوان!!

مصطفی نامجو کارگردان و تهیه کننده شیرازی سریال هلل یوس گفت: تصویربرداری  این سریال اخیرآً در شیراز و آبادان پایان یافته است و این مجموعه تلویزیونی در نوروز ۱۳۹۸ مهمان خانه های مردم است.

نامجو به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، گفت: این سریال ۱۳ قسمتی که از محتوایی طنز برخوردار است به سفارش صدا و سیمای آبادان ساخته شده است و در ایام سال نو از شبکه های استانی و شبکه شما پخش میشود.

به گزارش پایگاه  خبری احوال نیوز،  مصطفی نامجو هنرمند شیرازی که از سال ۷۸ وارد تئاتر شده به گفته خودش نزدیک به ۲۰۰۰ اثر نمایشی را در شهرهای مختلف ایران بروی صحنه برده است  و ساخت بیش از ۲۰ سریال و تله فیلم در کارنامه هنری اش به چشم میخورد.

به گفته این هنرمند شیرازی نذر هر ساله  او  این است که یک اثر مناسبتی را در ماه محرم جلوی دوربین ببرد چرا به ساحت مقدس اهل بیت ( ع ) ارادت ویژه ای دارد.

نامجو که کارمند بازنشسته نیروی هوایی است از سال ۱۳۸۷ فعالیت تصویری خود را آغاز کرده و قهوه خانه عزیزآقا  نخستین اثر تصویری اش بشمار میرود، او همچنین در بیش از ۳۰ تله فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته است و نخستین اثر مستقل خودش را با عنوان چشم ها همیشه بسته نمی ماند را در سال ۱۳۹۰ ساخته است.

این فیلمساز شیرازی معتقد است  اگر مسئولان و علی الخصوص صدا و سیما از هنرمندان حمایت  کنند میتوان با بهره گیری از ظرفیت های هنری پرشمار شیراز و استان فارس، این خطه را تبدیل به  یک قطب هنری کرد.

سید جواد زیتونی بازیگر این سریال تلویزیونی گفت: این سریال که از ماهیتی طنز برخوردار است در مورد استفاده نابجا از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی ساخته شده است و سعی دارد با نگاهی آمیخته با طنز این چالش را مورد نقد قرار دهد.

او در مورد نقش اش در این سریال نیز گفت: در این مجموعه نقش شاپور را بازی میکنم که شخصیتی عاشق پیشه است و به نوعی تمام داستان حول این شخصیت می چرخد.

زیتونی گفت:  مردم را به تماشای این سریال دعوت میکنم و امیدواریم که در ایام سال نو از تماشای این سریال لذت ببرند.

این بازیگر آبادانی در مورد نام سریال نیز گفت: هلل یوس واژه ای عربی است که بخش نخست آن (هلل) به معنی آواز بارش باران است مانند «هلهله» که به معنی سر و صدای حاکی از شادی و شعف است و «یوس» نیز به معنی مرد ناامید است. «یوس» برای نوشتن زن ناامید در جمله به کار گرفته نمی‌شود). اگر این دو واژه را تبدیل به یک جمله پارسی امروزی کنیم چنین می‌شود: ای مرد ناامید! آواز بارش باران بخوان!!

این هنرمند پیشکسوت به  اهمیت سرمایه گذاری  بروی ظرفیت های جوان هنری نیز اشاره کرد و گفت: اگر به نیروهای جوان بها دهیم موفق خواهیم شد و سرمایه گذاری در این زمینه فوق العاده با اهیمت است چرا که آینده در انحصار جوانان است.

وی  در ادامه صحبت های خود گفت: امروز  متاسفانه اکثر هنرمندان پیشکسوت دغدغه های مالی دارند که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چرا که یک هنرمند از وجودش مایه میگذارد و میزان تاثیر گذاری اش در اجتماع از بسیاری از حرفه های دیگر بیشتر است، ضمن اینکه دوران بازنشستگی در بسیاری از مشاغل، دوران استراحت و در کنار خانواده بودن است در حالی که در زندگی یک هنرمند رویه برعکس است  و به قول معروف مشکلات هنرمندان  از این دوره تازه شروع میشود!!

زیتونی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از هنرمندان پیشکسوت شد.

سید جواد زیتونی متولد آبادان است وسابقه حضور در دهها فیلم، سریال و تئاتر  در کارنامه هنری اش دیده میشود، او به گفته خودش از سال ۱۳۴۸ وارد حیطه ی بازیگری شده است و از زنده یاد رکن الدین خسروی به عنوان تاثیرگذارترین استاد خود یاد می کند.

فریدون ( فرید ) شنبدی مدیر تولید و بازیگر سریال هلل یوس نیز که از اصالتی آبادانی برخوردار است میگوید: به دعوت مصطفی نامجو وارد این سریال شدم و با توجه به اینکه خودم جنوبی هستم توانسته ام ارتباط خوبی با این سریال برقرار نمایم.

شنبدی که سابقه برگزاری جُنگ های شادی و کنسرت های مختلف پاپ در کارنامه کاری اش مشاهده میشود در تله فیلم فراتر از عشق به عنوان بازیگر و جانشین تهیه حاضر بوده و مدیر تولید  فیلم ازدواج ممنوع نیز بوده است.

او میگوید: وقتی که یک سریال ساخته میشود تمام دغدغه ها  متوجه مدیر تولید است و انتظارات از مدیران تولید بسیار بالاست صد البته که مدیر تولید باید به همه جوانب کار واقف باشد. لذا من عقیده دارم، هنر یک مدیر تولید، ارائه بهترین اثر  باحداقل امکانات  است.

به باور فرید شنبدی تهیه کنندگی حیطه ی بسیار مهمی است و یک رسته تخصصی محسوب میشود و زمانی میتوان اثری درخور و شایسته را تولید کرد که دغدغه های مالی در ذهن یک تهیه کننده یا فیلمساز وجود نداشته باشد و این امر در سایه حمایت مسئولان میسر میگردد.

شنبدی خاطرنشان ساخت: این سریال را با عشق به هموطنان عزیز تقدیم میکنیم و امیدواریم بتوانیم شادی بخش مردم در آغاز سال جدید باشیم.

در سریال هلل یوس که به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی نامجو ساخته شده است، هنرمندانی چون: سیدجواد زیتونی، شمسی شفیعی،بیتا همتی، حسین لیاقت، تارا امیری، سینا بهروزیان، آرنیکا زارع و…..ایفای نقش می کنند.

تهیه و تنظیم: روح اله سعادتمند

با سپاس از حسین رنجبر

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x