اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

خبر خوش برای کانال مالی ایران و اروپا/سخنگوی اتحادیه اروپا، از راه اندازی کانال ویژه مالی اروپا موسوم به «اس. پی. وی» خبر داد

دو شهروند و یک نهاد دولتی ایران در فهرست اروپایی تروریست ها

خبر خوش برای کانال مالی ایران و اروپا/سخنگوی اتحادیه اروپا، از راه اندازی کانال ویژه مالی اروپا موسوم به «اس. پی. وی» خبر داد.

سخنگوی اتحادیه اروپا، از راه اندازی کانال ویژه مالی اروپا موسوم به «اس. پی. وی» خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از نامه نیوز، سخنگوی اتحادیه اروپا، از راه اندازی کانال ویژه مالی اروپا موسوم به «اس. پی. وی» خبر داد.
وی که نمی خواهد نامش فاش شود گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی سیزده تائید کرده است که ایران به تعهدات هسته‌ای اش پایبند است.
ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای اش صلح جویانه است.
این مقام اروپایی توضیح داد: ما قوانین مسدود سازی و تسهیلات مالی بانک سرمایه گذاری اروپا را به روز رسانی کردیم. همچنین اعضای اروپایی برجام، فرانسه، آلمان و انگلیس به حفظ و نگهداری مراودات مالی موثر با ایران، به ویژه برای ایجاد کانال مالی ویژه موسوم به اس. پی. وی متعهد هستند. اس. پی. وی اینک در آخرین مراحل راه اندازی قرار دارد.
گفتنی است، در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، وی به پرسش های روزنامه نگاران روسی و خارجی پاسخ می دهد. در این میان لاوروف در خصوص ایجاد و پیشرفت مکانیسم مالی میان اروپا و تهران اظهار نظر نمود.
گفتنی است، در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ اعلام شد که ایران و اتحادیه اروپا بدنبال ایجاد یک کانال برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران هستند. براساس اطلاعات موجود آلمان و یا فرانسه می توانند به عنوان ثبت این مکانیسم در کشور خود باشند. ایران بارها اعلام کرده که امیدوار است قبل از سال ۲۰۱۹، سوئیفت کار خود را آغاز کند، اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x