اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

آیا باید برای خداحافظی با آقای رییس جمهور آماده شویم؟ / ۸۰۰ هزار کارمند حقوق نمی‌گیرند.

تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال در آمریکا روز شنبه وارد بیست و دومین روز خود شد و به این ترتیب از این پس از آن با عنوان «طولانی‌ترین» تعطیلی در تاریخ این کشور یاد خواهد شد.

گروه بین الملل پایگاه خبری احوال نیوز ،  از نامه نیوز ، پیش از این رکورد طولانی‌ترین تعطیلی دولت از آن دولت بیل کلینتون بود که در سال ۱۹۹۵ رخ داد. این تعطیلی پس از ۲۱ روز در هفته نخست ژانویه ۱۹۹۶ پایان یافت.
اختلاف دونالد ترامپ با دموکرات‌ها در کنگره آمریکا بر سر تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیواری چند ده مایلی در مرز با مکزیک باعث شده است تا بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا تعطیل شود.آقای ترامپ خواهان اختصاص بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت این دیوار است. اما دموکراتها با این درخواست مخالفند و می‌گویند که ساخت دیوار چاره کار تامین امنیت در مرزهای آمریکا نیست.
در اثر تعطیلی یک‌چهارم از دولت آمریکا که اکنون بیش از سه هفته از عمر آن می‌گذرد ۸۰۰ هزار کارمند فدرال حقوق نمی‌گیرند.
حالا صدها تن از کارکنان دولت فدرال که در بیستمین روز تعطیلی دولت آمریکا پولی دریافت نکرده اند، در یک راهپیمایی به سوی کاخ سفید در واشنگتن علیه سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شعار دادند.
این کارکنان دولت فدرال آمریکا شعار می دادند: “ما می خواهیم کار کنیم” ، ” ترامپ: تعطیلی دولت را تمام کن ” ، ” دولت را بازگشایی کنید و اجازه بدهید کارم را انجام دهم .” همچنین روی پلاکاردها نوشته شده بود: ۸۰۰ هزار نفر بدون دریافت حقوق .
روی برخی دیگر از پلاکاردها و در انتقاد از سیاست های ترامپ نوشته شده بود: تعطیلی دولت توسط ترامپ باعث ایجاد بحران در خانواده ما شده است. بسیاری از معترضان جلیقه های سبز بر تن کرده بودند به آواز شعار می دادند: “من یک کارگر هستم. صدایم را بشنوید” و مرتب فریاد می زدند “ما حقوق می خواهیم”
در همین رابطه مصوبه ای از سوی کنگره آمریکا برای پرداخت حقوق به تعویق افتاده کارمندان فدرال در پی تعطیلی دولت شکل گرفت است. مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن کارمندان فدرال که در پی تعطیلی بخشی از دولت خانه‌نشین شده‌اند، بتوانند حقوق خود را دریافت کنند.
اما این مصوبه برای اجرایی شدن به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نیاز دارد، اما میچ مک‌کانل، رئیس مجلس سنا، عنوان کرده که آقای ترامپ به او گفته که آن را امضا خواهد کرد.
در این وضعیت در حالی که با شروع سال میلادی چالشهای زیادی برای سیاست خارجی ترامپ متصور است او نتوانسته است مسائل داخلی خود را سر و سامانی بدهد و سال ۲۰۱۹ را بدون چالش داخلی شروع کند. وقتی در انتخابات میان دروه ای مجلس نمایندگان بدست دموکراتها افتاد حدس زده می شد که ترامپ در برخی مسائل داخلی به مشکل برخواهد خورد.
این بحران در روزهای آتی هم ادامه دارد. ادامه بن بست تعطیلی دولت فدرال می تواند وضعیت بغرنی را شکل دهد. دونالد ترامپ می گوید: اول دبوار بعد بازگشایی دولت و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان می گوید: اول بازگشایی دولت بعد بحث بر سر دیوار .
این موضوع به این همین جا ختم نخواهد شد. تنشها و کش و کوسهای زیادی در دو سال آینده در انتظار ترامپ هست. او همچنان بر رفتارهای عجیب و غریب خود ادامه می دهد شاید بتواند با رفتارهای پیش بینی ناپذیر خود نمایندگان را قانع کند. کاری که سخت به نظر می رسد.

برخی معتقدند عمر دولت اول ترامپ قبل از مهلت قانونی به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x