اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

سفیر چین ، کانادا و متحدانش را به برتری طلبی نژادی متهم کرد

پایگاه خبری احوال نیوز ، «لو شای» سفیر چین در اوتاوا ، کانادا و متحدانش را به «خودبرتربینی غربی و برتری طلبی نژاد سفید» متهم کرد.

 ‘لو شای’در نامه ای به روزنامه کانادایی «هیل تایمز» از بازداشت «بی پایه» «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت چینی هواوی انتقاد کرد.
این درحالی است که چین ماه گذشته میلادی «مایکل کووریگ» دیپلمات سابق و «مایکل اسپاوور» تاجر کانادایی را به اتهام «به خطر انداختن امنیت چین» بازداشت کرد. غربی ها مدعی شده اند که چین این افراد را به تلافی دستگیری منگ وانژو بازداشت کرد.
‘لو شای’ نوشت: قابل درک است که کانادایی ها نگران شهروندان خود باشند. اما آیا آنها پس از بازداشت غیرقانونی منگ هیچ نگرانی یا همدلی نسبت به او نشان داده اند؟
وی افزود: به نظر می رسد برخی افراد بر این باورند که باید با شهروندان کانادایی برخورد انسانی شود اما مردم چین لایق چنین رفتاری نیستند.
‘لو شای’ ادامه داد: تنها دلیلی که باعث می شود برخی افراد به طرز تکبرآمیزی استانداردهای دوگانه داشته باشند، خود برتربینی غربی و برتری طلبی نژادسفید است.
آمریکا، استرالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا از جمله طرف هایی هستند که در این مساله از کانادا حمایت کرده اند. کانادا اول دسامبر سال ۲۰۱۸ (۱۰ آذر) منگ وانژو مدیر را به خاطر «نقض تحریم های آمریکا» بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا بود. وی با وثیقه آزاد شده و فعلا در ونکوور کانادا به سر می برد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x