اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

عضو شورای روابط خارجی آمریکا : ترامپ به زودی به برجام باز می‌گردد

پایگاه خبری احوال نیوز؛ «جیمز چارلز اسلتری» نماینده سابق کنگره و عضو شورای روابط خارجی آمریکا معتقد است که ترامپ به زودی به برجام باز خواهد گشت و به اهمیت این توافق در کسب منافع آمریکا پی خواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر؛ «جیمز چارلز اسلتری» نماینده سابق کنگره و عضو شورای روابط خارجی آمریکا در خصوص وضعیت مکانیسم مالی اروپا با ایران موسوم به SPV گفت: اینکه وضعیت این مکانیسم به کجا خواهد رسید چندان مشخص نیست.

وی افزود: با وجود اینکه سیاست آتی ترامپ در خصوص ایران نیز نامشخص است اما به نظر من برجام باید حفظ شود.

نماینده سابق کنگره آمریکا در ادامه یادآور شد: تصور من این است که پرزیدنت ترامپ به زودی به برجام باز خواهد گشت. او به زودی متوجه خواهد شد که برجام توافقی است که باید به آن احترام بگذارد.

جیم اسلتری در ادامه تأکید کرد: پرزیدنت ترامپ به زودی متوجه خواهد شد که برجام بهترین تأمین کننده منافع امریکا و همه طرفهای امضاءکننده آن است.

وی یادآور شد: برجام نباید از بین برود و این را ترامپ به زودی درخواهد یافت. برجام را باید حفظ کرد و مسائل دیگر، باید مبتنی بر آن شکل بگیرد.

عضوشورای روابط خارجی آمریکا افزود: در واقع برجام باید مبنا و محور تصمیمات همه طرفهای امضاءکننده آن باشد و همه طرفها باید به آن پایبند باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: از این وضعیتی که آمریکا به وجود آورده باید تأسف خود و متأسف بود. امیدوارم عقلانیت در سیاست خارجی امریکا حاکم شود و از تنش با ایران دوری کنند.

جیم اسلتری در پایان گفت: حتی در این وضعیت بغرنج هم می توان به صلحی در خاورمیانه دست یافت که مبتنی بر تعهدات اعضای آن باشد.

انتهای پیام/*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کرامت سلیمی

ترامپ به دنبال افشای یک سری حقایق است و به همین دلیل رسانه ها و نهادهای امنیتی امریکا و در راس انها شرکت گوگل با ترامپ در افتاده اند و حتی ممکن است ترامپ را برکنار و حتی ترور نمایند.

شاید در اینده ای نزدیک ترامپ به دروغ بودن سلاح اتمی نیز اعتراف نماید و فصل جدیدی در روابط بین الملل اغاز شود.

ترامپ پایگاه نظامی امریکا در اینجرلیک ترکیه را تعطیل و همچنین فلسفه وجود سازمان ناتو را هم زیر سوال برد و در صدد تعطیلی تشکیلات این سازمان می باشد.

در صورتی که پیمان ناتو برای مقابله با تهدیدات به اصطلاح اتمی شوروی بوجود امد و پایگاه آمریکایی اینجرلیک نیز یکی از مثلا” پایگاههای استراتژیک امریکا بود.

جالب اینکه قرار است روسیه سامانه موشکی S-400 را که یکی از پیشرفته ترین سیستمهای ضدهوایی روسیه است در اختیار کشور ترکیه و همینطور متحدان ترکیه مثل عربستان سعودی قرار دهد. این موضوع جای سوالات زیادی دارد.

ترکیه عضو استراتژیک پیمان ناتو می باشد و قاعدتا” باید پیشرفته ترین سیستم ضدهوایی سازمان ناتو در این کشور مستقر باشد و نیازی نباشد که سیستم ضدهوایی رقیب ناتو یعنی روسیه به این کشور داده شود. ضمن اینکه غربیها سیستمهای ضد موشکی خود را نسبت به سیستمهای روسی بسیار پیشرفته تر می دانند و مدعی هستند که همیشه چند قدم از روسها جلو تر می باشند.
همچنین دولت امریکا به دولتهای اکراین و بلاروس نیز کمک تسلیحاتی نمود و چنین موضوعاتی نشان می دهد که قضایا ان چیزی نست که در ظاهر به جهانیان نشان می دهند و دولتهای جهانی روابط پنهان و دور از چشم ملتها دارند.

همچنین ترامپ رییس جمهور امریکا اعتراف کرد که قضیه ۱۱ سپتامبر تحریف شده است و واقعیت چیز دیگریست.

و انفجار برج های دوقلو به خاطر برخورد هواپیما نبوده است!

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x