اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

کشته شدن یک ژنرال و دو سرهنگ سپاه پاسداران در حمله هوایی اسرائیل به دمشق

حمله موشکی

احتمالاً سه افسر عالی رتبه ایرانی در جریان حملات هوایی پریشب اسرائیل به اطراف دمشق کشته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، رسانه های اسرائیلی ضمن اعلام این خبر خاطرنشان می سازند که هواپیما های این کشور از حریم هوایی لبنان به ۱۰ هدف در اطراف دمشق ضربه وارد کرده اند. از جمله به یک مرکز تحقیقاتی در جمرایا مورد حمله قرار گرفت که به ادعای طرف اسرائیلی در آنجا سلاح های میکربی و شیمیایی تولید می شود.

نشریه اینترنتی NEWSru Israel خاطرنشان می سازد این خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شده که سرتیپ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله کشته شدگان است. این احتمال پس از ان قوت پیدا کرد که غیبت سلیمانی در مراسم تشییع جنازه آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت مشاهده شده است.
این خبر در تهران مورد تائید قرار نگرفته است.
رسانه های اسرائیلی اعلام کرده اند که این حملات هوایی چند ساعت پس از فرود هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی “فارس ایر قشم” صورت گرفته که طبق ادعای اسرائیل حامل تجهیزات نظامی یا تسلیحات بوده است.

پیشتر سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسرائیل در زمان فرود هواپیما های مسافربری غیر روسی در فرودگاه های بیروت و دمشق به سوریه حمله نظامی انجام داد. وی افزود ۶ فروند هواپیمای اف ۱۶ اسرائیل از خاک لبنان به سوریه حمله کرده و برای دو هواپیمای مسافربری خطر به وجود آوردند.
ایگور کوناشنکوف خاطرنشان ساخت جهت جلوگیری از وقوع فاجعه برای استفاده از پدافند هوایی سوریه محدودیت هایی برققرار شد تا هواپیماهای مسافربری بتوانند از ناحیه خطرناک خارج شده و به سوی فرودگاه ذخیره در حمیمیم پرواز کنند.

منبع:ایرانsputnik

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x