اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

عملیات شکار روباه / رییس سابق سرویس جاسوسی چین به حبس ابد محکوم شد

پایگاه خبری احوال نیوز،  رییس سابق سرویس جاسوسی و معاون سابق وزارت امنیت عمومی چین که پیش تر به اتهام فساد مالی و دریافت رشوه بازداشت شده بود، روز پنجشنبه به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از ایرنا، روزنامه ساوت چاینا نوشت: «ما جیان» معاون سابق وزارت امنیت عمومی چین بر اساس حکم دادگاه استان لیائونینگ واقع در شمال شرق چین به این مجازات محکوم شده است.

‘ما’ متهم است که حدود ۱۴ میلیون دلار رشوه از «گوا ون گویی» یکی از بزرگترین مفسدان فراری چین که اکنون نیز تحت تعقیب پلیس بین الملل است، دریافت کرده است.

بر اساس حکم دادگاه لیائونینگ، ‘ما’ متهم است که در سال ۲۰۰۸ بارها با همکاری «گوا ون گویی» معاملات غیر قانونی از جمله جابجایی و خرید سهام شرکت های بزرگ انجام داده است.

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ در مورد «گوا ون گویی» فراری نیز می گوید؛ رد پای این فرد که نام دیگرش «مایک کوک» است، پیش تر در آمریکا و انگلیس دیده شده اما چین با هیچ یک از این دو کشور، پیمان استرداد مجرمین امضا نکرده است.

«گوا ون گویی» نیز پیش تر در توئیتی نوشته بود که این اقدامات بسیار هراسناک است اما او هیچ گناهی مرتکب نشده است.

نزدیک به ۱۰۰ نفر از مفسدان چینی که در اقصی نقاط دنیا فراری هستند از سال ۲۰۱۵ میلادی تحت پیگرد اینترپل قرار دارند.

دولت چین از پنج سال پیش تاکنون در راستای مبارزه با فساد مالی، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کارمندان و مدیران دستگاه های دولتی و حزبی را دستگیر کرده است.

این کشور همچنین در قالب عملیات موسوم به ‘شکار روباه’، سه هزار و ۳۱۷ مقام مفسد فراری را در کشورهای دیگر دستگیر و به چین بازگردانده است.

عملیات شکار روباه برای دستگیری مفسدانی بکار می رود که در برابر ارتکاب جرایم اقتصادی، پاسخگو نبوده و به همراه میلیاردها دلار سمایه از چین گریخته اند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x