آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بوشهر بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر حوادث خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دسته‌بندی نشده دین و اندیشه زنجان سمنان سیاسی سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه یزد

تجمع اعتراضی شماری از معلمان و فرهنگیان بازنشسته اصفهان واولین آزمون مدیر کل جدید در برخورد با معترضین

تجمع اعتراضی شماری از معلمان و فرهنگیان بازنشسته اصفهان واولین آزمون مدیر کل جدید در برخورد با معترضین

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز:منابع  حقوق بشری در ایران روز پنج‌شنبه ۲۹ آذر از تجمع اعتراضی شماری از معلمان و فرهنگیان بازنشسته اصفهان و چند شهر دیگر خبر دادند.

به گزارش وبسایت «ایران کارگر» وابسته به فعالان کارگری، جمعی از معلمان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

این تجمع نشان داد که انتصاب مدیر کل امنیتی هم،  در کاهش تحصن ها و اعتراضات استان مثمر ثمر واقع نشده است.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که علاوه بر اصفهان، در استان‌های گیلان، اصفهان، یزد و چند استان دیگر، تجمع اعتراضی از سوی معلمان بازنشسته، برگزار شده است.

خواسته حاضران در این تجمعات، ارتقای مستمری‌ها ،رسیدگی به وضعیت فعلی دانش آموزان و فضاهای آموزشی ،  تغییر وضعیت معیشتی و  بهبود سطح خدمات درمانی بیمه پایه است.

این معلمان می‌گویند: به تنظیم بودجه ۹۸ معترضیم؛ اینکه در بودجه فقط دو هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازیِ مستمری بازنشستگان درنظر گرفته‌اند، عادلانه نیست؛ خود مسئولان معترفند که همسان‌سازی حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد.

عدم عملکرد صحیح و عدم ثبات اقتصادی باعث ایجاد فاصله طبقاتی و ریزش از دهک های متوسط و برخوردار به دهک های فقیر شده است  و با توجه به  موارد مذکور،  فرهنگیان یکی از اقشاری هستند که  بیشترین صدمه را دیده اند .

آن طور که به نظر می رسد از تجمع مسالمت آمیز فرهنگیان افراد معارض نیز سو استفاده کرد شعارها ی خاصی نیز داده شد.بر اساس گزارش‌های دریافتی، معلمان شعارهایی مانند:«نه حاکم نه دولت، نیستند به فکر ملت» و نیز «نیروی انتظامی تو هم شاگرد مایی» سر دادند. ولی بیشتر شعارها در اعتراض به عملکرد دولت و وضعیت معیشتی فرهنگیان بوده است . به نقل از شاهدان عینی تعداد افراد حاضر در تجمع  از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر نقل شده است.

معترضین به ممانعت از حضور خود در اداره کل نیز گلایه مند بودند  و با توجه به عدم حضور مدیر کل جدید الانتصاب باعث شد که از محل استقرار تا مقابل استانداری و میدان امام حسین راهپیمایی نموده و در پایان بیانیه ای قرائت کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x