اجتماعی استان اصفهان تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اصفهان ستیزی، آقای زیبا کلام این همه پول که از دانشگاهها از بیت المال گرفتی در روز قیامت به دردت نمی خورد، کمی به خود بیا

اصفهان ستیزی،

آقای زیبا کلام این همه پول که از دانشگاهها از بیت المال گرفتی در روز قیامت به دردت نمی خورد، کمی به خود بیا

تا کی داغ تبعیض بر جبین این خطه باشد؟ نمایندگان کاری کنند

 پایگاه خبری احوال نیوز :شاید جایگاه ممتاز استان اصفهان در فرهنگ صنعت و هنر را هیچ استان دیگری نداشته باشد. بر عکس نظر استاندار تازه بر مسند رسیده اصفهان ، اصفهانی بودن جای مباهات دارد. نمی توان  فرهنگ  و تمدن ایران را بدون اصفهان کامل و جامع دانست .اصفهان مهمترین شهر ایران بعد از اسلام است ، که در زمان استیلای سلاجقه  بر وسیعترین امپراطوری اسلامی حکم می راند. همچنین اصفهان برترین پایتخت حکومت شیعی بعد از اسلام که تبلور علم و هنر این برهه تاریخ درذره ذره خاک این سرزمین احساس می شود.

این عظمت، حسادت اور ودشمن ساز است. مردم این خطه صفات خاصی دارند،  منظم، مقتصد، و  حاضر جوابند.در خرید و فروش با مداقه و دور اندیشی عمل میکنند و همه این هاباعث نابودی این سرزمین شده است !!؟

در دهه ی اول انقلاب اصفهان یکی از موثرترین استانها در ایجاد و نگهداشت انقلاب و حفظ تمامیت ارضی  کشور بوده است.بیشترین شهید هدیه شده در طول این سال ها بر اساس سرانه جمعیت  دلیل این مدعاست. باید گفت حال که نماینگان این استان برای مردم وحدتی دارند از افراد خوش گزران و کسانی که عمری سر در آخور بیت المال داشته اند احساس خطر میکنند ، و صدای تفرقه را مجددا در در بوق سر میدهند . مانند همیشه که با دروغ گویی به این مردم خود را مبرا میکنند و حقابه این مردم زحمت کش را به باد تمسخر می گیرند.

اولین ضربه به این استان با دولت سازندگی  شروع  شد  . رییس جمهور به حذف کشاورزی و صنعتی شدن اصفهان نظر داشت . کارخانه های صنعتی با مصرف بالای آب در مرکز استان، احداث شد. کلاه پرانی ها از شعف احداث ، شروع شد. زاینده رود  با حسرت بر این خدنگی که بر جانش نشسته بود ، نگاه میکرد . هنوز از زخمی که بر پیکره او خورده بود ،  جان نگرفته بود که تیر دیگری بر پیکره نیمه جان او فرود امد،انتقال اب به یزد به شرط انتقال اب بهشت اباد و شرطی که هرگز اجرا نشد .

مردم نجیب اصفهان با دهانی باز و مبهوت به تصمیم های ناسیونالیستی سردمدارانی می نگریستند که فربه نمودن انبان آرایشان،  از جلوگیری از نابودی یک کشور مهمتر بود . اخرین ضربه زده شد، آب منطقه ای به آب استانی بدل شد و بالا دست تمام نعمت خدا را فقط و  فقط مختص به خود دید و گفته نابخردانه عوام پسند انه  رییس جمهوری که داعیه ای مردمی بودن داشت، اب زندگی از حیات انسان ها رابه طبیعت برد و حیات درخت و درختچه را به سیراب کردن کودکان پایین دست ترجیح داد.

در دو لت بعدی استانداری که خود داعیه تخصص در حوزه آب داشت  در زمانی که خود معاون وزارت نیرو را داشت ،بیشترین مجوز برداشت آب در بالا دست راداده بود. حال اصفهان ماند ،با مهاجران بالا دست و رگ های خشک. در زمان جهانگیری استاندار قبل نیز تیری به بدن این شهر زده شد که هنوز نمیتوان آت را التیام داد. در حالی که نمایندگان برای باز سازی ایت استان یکی شده اند ، افرادی مانند صادق زیبا کلام که خود زمانی از بیت المال دو دانشگاه حقوقهای نجومی می خورده اند ، و با توجه به سنشان که از بیت المال کمی دور شده اند به نمایندگانی که برای مردم یکی شده اند خرده و ایراد می گیرد. به آقای زیبا کلام باید گفت شما که این همه پول از بیت المال خوردی و پولهایی که مردم به شما اعتماد کردند چه کردی ؟ زمانی بچه های کرمانشاه از سرما در چادرها در بغل پدران و مادرانشان جان می دادند، شما پولها را برای سود در بانکها بلوکه کرده بودی و در مقابل ، جهت توجیه دروغ به مردم وعده ساخت فرهنگسرا در آینده را می دادی > ای زیبا کلام که سخنانت به طور زشتی از دهانت در می آید و به نمایندگان استان بی احترامی می کنی کمی به خود بیا که قیامت نزدیک است . آقای زیبا کلام این همه سرمایه که از دانشگاهها از بیت المال گرفتی در روز قیامت به دردت نمی خورد . جناب زیبا کلام فقط اگر به قیامتی اعتقاد داری کمی فکر کن و سپس حرف زیبا بزن.

این کفایت نمی کرد باید مرگ تدریجی این خطه رقم می خورد. شنبه دهم آذر ۹۷ گفتگوی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با ایسنا :وی   اذعان  می دارد با وجود اینکه  اصفهان از لحاظ بودجه دومین بودجه را به خزانه کشور واریز می‌کند، از لحاظ دریافت بودجه در ردیف بیست و هفتم در بین سی و یک استان قرار دارد. یعنی آنچه اصفهان  پرداخت می‌کند نیز به خودش باز نمی گردد.

سنگین ترین مالیاتها در سنوات  متعدد  در بودجه بر گرده این مردم وضع می شد،  تا صنعتگرش، تاجرش، کاسبش،  تجارت ، کسب و کارخانه اش را از این خطه ،  از ترس هزینه بالای آن،  به استانهای همجوار ببرد .آمار بالای نرخ بیکاری، بیش از متوسط کشور بهترین ادله است.

دو اریبهشت ۹۷ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان خوب نیست گفت: نرخ متوسط کشور ۱۲.۱ درصد است و این نرخ در اصفهان به همراه ۱۱ استان دیگر بالاتر از نرخ متوسط است.

عدم همکاری در ساخت و تامین بودجه طرح های ملی مانند مصلی ، ورزشگاه نقش جهان  و مترو نیز شکل دیگری از این ضربه هاست، که برپیکر اصفهان می خورد.

 

 

 

 

 

هفتم آذر ماه ۹۴ گفتگوی جمالی نژاد شهردار وقت اصفهان : وی با انتقاد از اصفهان ستیزی که در دولتمردان تهران نشین وجود دارد، گفت: بیشترین تعداد شهر با ۱۰۷ شهر در استان اصفهان وجود دارد و ۱۸۳۳ روستا نیز در این استان قرار دارد این عظمت اصفهان را نمایش می‌دهد و عمق کاری که باید برای یک چنین استانی انجام بشود، اما این اصفهان ستیزی‌ها کار را متوقف می‌کند.شهردار اصفهان با بیان اینکه متوسط آمار تلفات جاده ای ۱۲۰۰ نفر تا ۱۳۰۰ در استان است و در شهر اصفهان این آمار به ۲۵۰ نفر می‌رسد، تصریح کرد: این اتفاق اصلا خوشایند نیست چراکه وقتی یک هواپیما سقوط می‌کند تا مدت‌ها مردم جهان در سوگ هستند بعد فکر کنید که در اصفهان هر ماه یک فوکر ۱۰۰ به زمین می‌خورد.جمالی نژاد تاکید کرد: اصفهان اولین شهری است که در آن سیستم حمل و نقل ایجاد شد و اولین شهری بود که توسعه ریلی برای آن در نظر گرفته شد، اما متاسفانه به دلایل متعددی این طرح عقب مانده است اگر این طرح انجام شود کاهش بار ترافیکی به خصوص در ورودی‌های شهر ایجاد می‌شود همچنین توزیع متوازن ترافیک به وجود می‌آید.

باز هم کافی نبود حال باید مدیرانی غیر بومی از همان ها که چشم دیدنش را نداشتند مسند هایش را تصاحب کنند تا اخرین رمق هایش در تن رنجورش بخشکد . بیشترین  مسند های مدیریت ادارات کل اافراد غیر بومی واگذار شد.

حال با این همه دشمنی و این همه مدیران ناکارامد ، اصفهان، مرگت را به تسلیت می نشینم، تقلا نکن جان دادنت سخت تر می شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی

من که چیزی نفهمیدم. زیبا کلام در تیتر بود اما از متن نفهمیدیم قضیه چی بوده. یه تدوینی میزدین. یا ویراستاری. صرفا تیتر جنجالی بود.
سلام
این متن در ارتباط با سخنان زیبا کلام با نمایندگان اصفهان بود که استعفا داده بودند . نمایندگان استان اصفهان برای اولین بار بوده است که برای کار مردم متحد شده اند ولی آقای زیبا کلام از این اتحاد ناراحت هستند و تفرقه را بیشتر دوست دارند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x