اجتماعی بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی

رفتار عجیب پادشاه عربستان با هیات قطری در نشست شورای همکاری خلیج فارس

پایگاه خبری احوال نیوز ، ملک سلمان با هیات قطری شرکت کننده در نشست ریاض دیدار و استقبال نکرد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از اسپوتنیک، احمد بن سعید رمیحی، رئیس دفتر اطلاعاتی وزارت امور خارجه قطر در توئیتر نوشت: امیر قطر تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی در نشست شورای همکاری کشورهای عضو کشورهای عربی خلیج فارس در ریاض شرکت نمی کند و وزیر امور خارجه اش را برای این نشست می فرستد.

سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در حالی برگزار می شود که قطر در آن شرکت کرده اما شیخ تمیم امیر قطر به ریاض نرفت. در واقع امیر قطر بر خلاف، دعوت ملک سلمان از وی به عربستان نرفت.

احمد بن سعید رمیحی، رئیس دفتر امور اطلاعات وزارت امور خارجه قطر، در توییتر خود نوشت: “در واقع وزیر خارجه قطر با نزار مدنی وزیر خارجه عربستان سعودی ملاقات نمود”.

رسانه های عربستانی حضور نماینده قطری در نشست را پوشش نمی دهند. این در حالی است که ک سلمان با هیات قطری شرکت کننده در نشست ریاض دیدار و استقبال نکرد و نزار مدنی وزیر سعودی را به استقبال این هیات فرستاد.

همزمان خبرگزاری قطر گزارش داد: کارشناسان و تحلیلگران تاکید کردند که قطر موفق به اداره بحران و غلبه بر آن شده است و تحرکات کشورهای تحریم کننده علیه حاکمیت و اقتصاد قطر را ناکام گذاشته است.

پیش از این در خبرها آمده بود که سعد الکعبی، وزیر انرژی و صنعت قطر اعلام کرد که این کشور در ماه ژانویه از سازمان کشورهای تولید کننده نفت اوپک خارج خواهد شد.

وزیر انرژی قطر گفت: این تصمیم پس از بازنگری راه‌های تقویت نقش بین المللی قطر و همچنین در راستای برنامه ریزی استراتژیک طولانی مدت برای کشور، اتخاذ شد و دوحه با این تصمیم قصد دارد تلاش های خود را بر روی رشد و توسعه صنعت گاز طبیعی متمرکز سازد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x