اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

هراس ایالات متحده از قدرت ایران، روزنامه آمریکایی: اعزام ناوگروه ایران به ونزوئلا “مادر همه تحریکات” خواهد بود/ دولت ترامپ تحمل نمی کند

هراس ایالات متحده از قدرت ایران؛

 پایگاه خبری احوال نیوز ، روزنامه آمریکایی میامی هرالد از عملی‌شدن تصمیم ایران مبنی بر اعزام کشتی‌های جنگی نسل جدید به ونزوئلا به‌عنوان “مادر تمام اقدامات تحریک‌آمیز” یاد کرده آن را باعث بر هم خوردن تعادل منطقه خواند.
میامی هرالد روز شنبه در مقاله‌ای اعلام کرد که تصمیم ایران برای اعزام ناوهای نسل جدید خود به آب‌های ونزوئلا از نظر تحلیلگران به‌عنوان مادر همه اقدامات تحریک‌آمیز یاد می‌شود، چرا که این حرکت باعث بر هم خوردن تعادل ژئوپولیتیک منطقه شده و قطعاً دولت آمریکا را آزار خواهد داد.
این گزارش از قول “روسیو سان میگوئل” مدیر یک سازمان غیردولتی که تحولات نظامی ونزوئلا را رصد می‌کند نوشت: «ورود این کشتی‌های ایرانی نظم منطقه را بر هم خواهد زد. این اقدام باعث آشفتگی تمام ۱۴ کشوری خواهد شد که با ونزوئلا مرز مشترک دارند و اوضاع نامساعدی را رقم خواهد زد».
این گزارش با اشاره به رونمایی ایران از ناوشکن سهند که قابلیت رادارگریزی و حمل بالگرد دارد، اظهارات “مارتین رودیل” کارشناس روابط ایران و ونزوئلا را نیز منعکس کرده نوشت این دیوانگی خواهد بود اگر ایران سه کشتی جنگی به حیاط خلوت آمریکا بفرستد.
وی افزود: «اگر این اتفاق بیفتد، تنها واکنشی که در پی خواهد داشت این است که واشنگتن یک ناو هواپیمابر به سواحل ونزوئلا اعزام خواهد کرد».
رودیل از ایران به‌عنوان بحرانی‌ترین موضوع در سیاست خارجی آمریکا نام برده پیش‌بینی کرد که اعزام ناوشکن‌های ایرانی به ونزوئلا اقدامی تحریک‌آمیز خواهد بود که دولت ترامپ آن را بر نخواهد تافت.
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x