اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

جزئیات حادثه تروریستی چابهار/ آخرین تعداد شهدا و مجروحان/ هلاکت عامل انتحاری/ حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه در محل حادثه + عکس

پایگاه خبری احوال نیوز ، مروز یک عامل انتحاری با یک خودروی سایپا که حامل مواد منفجره بود قصد ورود به مقر انتظامی شهرستان چابهار را داشت، ولی با مقاومت نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی مواجه شد و خود را منفجر کرد. بر اثر این حادثه دو نفر شهید و ۴۲ نیز مجروح شدند.

گروه سیاسی خبرگزار میزان؛ ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه امروز پنجشنبه ۱۵ آذر در بلوار شهید ریگی چابهار از شهر‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی روی داد.

جزئیات حادثه تروریستی چابهار/ تائید شهادت ۳ هموطن/ مردم عادی و شهروندان مجروح شده‌اند/ شهر آرام است

آخرین آمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی چابهار
امینی‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار عصر امروز با اشاره به آخرین آمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی چابهار گفت: در این حادثه ۲ نفر شهید و ۴۲ نفر مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع ۴۲ مجروح، ۱۰ نفر نیروی نظامی و ۳۲ نفر هم مردم عادی بودند.

امینی‌فر تصریح کرد: ۲۸ نفر از مجروحان ترخیص شدند و ۸ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند. ۲ نفر نیز در اورژانس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار تاکید کرد: در میان مجروحان، ۴ نفر کودک و یک مادر باردار وجود داشت.

بامری سرپرست فرمانداری شهرستان چابهار نیز ظهر امروز  با اشاره به آخرین وضعیت حادثه تروریستی چابهار بیان کرد: امروز یک عامل انتحاری حدود ساعت ۹  و  ۵۵ دقیقه با یک خودروی سایپا که حامل مواد منفجره بود قصد ورود به مقر انتظامی شهرستان چابهار را داشت که خوشبختانه با عکس‌العمل به موقع نیرو‌های جان بر کف نیروی انتظامی مواجه می‌شود و لذا در حین حرکت و در نزدیکی مقر مواد را منفجر می‌کند.

وی ادامه داد: براثر این انفجار دو نفر از نیرو‌های جان بر کف انتظامی، جان خود را از دست دادند و یک درجه‌دار و یک سرباز بودند و تعدادی از مردم و شهروندانی که ساکن ان خیابان بوده‌اند نیز متاسفانه مجروح می‌شوند.

جزئیات حادثه تروریستی چابهار/ آخرین تعداد شهدا و مجروحان/ هلاکت عامل انتحاری/ حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه در محل حادثه + عکس و فیلم«ستوان دوم داریوش رنجبر» و «سرباز وظیفه ناصر درزاده»

سرپرست فرمانداری شهرستان چابهار عنوان کرد: مصدومان این حادثه تروریستی به سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه تاکنون افرادی که بستری شده بودند بهبود یافته و مرخص شده‌اند و یک نفر در حال عمل جراحی است که حال او نیز الحمدالله مناسب است.

بامری یادآور شد: متاسفانه دشمن کوردل ما وقتی نمی‌تواند مقابله نظامی را تاب بیاورد دست به اقدامات بزدلانه که هیچ ارزش نظامی‌ای نیز ندارد، می‌زند. آن‌ها دنبال این هستند که بین صفوف مستحکم نظام و مردم فاصله بیاندازند که انشاالله این آرزو را همچنان به گور خواهند برد.

وی تاکید کرد: چنین اقداماتی باعث ایجاد انسجام، همدلی در اهداف مقدس جمهوری اسلامی و نیز ولایت‌پذیری بیشتر مردم ما می‌شود. دشمن بداند ایران پشت سر ولایت فقیه با تمام وجود ایستاده است؛ رو به پیشرفت است.

سرپرست فرمانداری شهرستان چابهار یادآور شد: چابهار مرکز توسعه جنوب شرق کشور و تنها بندر جنوب اقیانوسیه است که هم مورد نظر مقام معظم رهبری و دولتمردان است، انشاالله شاهد پیشرفت گسترده‌تر آن خواهیم بود و شرایط عادی در حوزه شهر برقرار است و کاستی‌ای وجود ندارد.

بامری تاکید کرد: نیرو‌های امنیتی و انتظامی اوضاع شهر را در کنترل دارند. قطعا گروهک‌های تروریستی وابسته به نظام سلطه، این جیره‌خواران و سرسپردگان که از همه جا درمانده شده‌اند و نمی‌توانند رودرروی نظام و مردم بایستند، با چنین حملاتی صف‌های مستحکم مردم را مورد هجوم قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه آن عابر پیاده‌ای که در حال گذر از خیابان است، چه گناهی دارد، افزود: جرمش این است که روی پای خود ایستاده و ۴۰ سال است که از خود و مظلومین عالم دفاع می‌کند. این افراد (تروریست‌ها) تنها دشمنانی سرسپرده هستند.

تکذیب شهادت فرمانده انتظامی چابهار
سردار سرتیپ پاسدارمحمد پاکپور با حضور در محل عملیات تروریستی چابهار گفت: یک خودروی انتحاری که با بمب و مواد منفجره تجهیز شده بود، صبح امروز به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در چابهار حمله کرده است.

وی افزود: در جریان این حمله، متاسفانه تعدادی از هموطنان‌مان شهید و زخمی شده‌اند. این عملیات تروریستی یک عملیات کور بوده و هیچ حاصلی برای تروریست‌ها نداشته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بنده و فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در محل عملیات تروریستی حضور داریم، تاکید کرد: متاسفانه در این عملیات چند نفر از نگهبانان مقابل درب ورودی ستاد فرماندهی شهید و زخمی شده‌اند.

سردار پاکپور با بیان اینکه شهر در امنیت کامل است، اظهار داشت: نیرو‌های سپاه در محل حضور دارند و هوشیار هستند.

وی درا دامه اظهار داشت: اخبار منتشره توسط برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه فرمانده انتظامی چابهار در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده، کذب است و اصلا خودروی انتحاری نتوانسته به داخل مقر فرماندهی انتظامی چابهار وارد شود.

جزئیات حادثه تروریستی چابهار/ آخرین تعداد شهدا و مجروحان/ هلاکت عامل انتحاری/ حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه در محل حادثه + عکس و فیلم
تشکیل شورای تامین استان
محمدهادی مرعشی  معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان درباره این حادثه تروریستی گفت: صبح امروز عامل انتحاری با یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده قصد ورود به مقر انتظامی شهر چابهار را داشت که با مقاومت نگهبان روبرو شده و خودرو را منفجر کرده است.

وی ادامه داد: این انفجار باعث شهادت ۲ نفر نیروی انتظامی و نیز مجروح شدن ۳ تن از هموطنان‌مان شده است. دو نفر از مجروحان به صورت سرپایی درمان شده اند و یک نفر از این مجروحان هم در اتاق عمل است که امیدواریم سلامتی خود را بازیابند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان یادآور شد: تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. مسلما کسانی که قصد به هم زدن امنیت عمومی در کشور را دارند پشت این قضیه هستند و به زودی موضوع روشن خواهد شد.

مرعشی بیان کرد: بنده عازم شهرستان چابهار هستم، هم اکنون جلسه شورای تامین استان در حال برگزاری است. عبور و مرور هم به صورت عادی در حال انجام است و اوضاع تحت کنترل است.

هلاکت عامل انتحاری
شهریار حیدری نیز در گفت‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به آخرین وضعیت حادثه تروریستی امروز چابهار گفت:  صبح امروز یک عملیات انتحاری در نزدیکی مقر نیروی انتظامی چابهار صورت گرفت که متاسفانه ۲ نفر شهید و سه نفر مجروح شده اند.
وی ادامه داد: یکی از مجروحان به صورت سرپایی درمان و مرخص شده است و دو نفر مجروح دیگر تحت مداوا هستند.
حیدری خاطرنشان کرد: عامل انتحاری کشته شده است. فعلا هم هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته است. این اقدام از سوی گروهک‌های تروریستی انجام شده است که با تحقیقات در دست جریان بزودی جزئیات آن مشخص خواهد شد.
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور یادآورشد: مسئولان استانی در محل حادثه هستند و جزئیات این حادثه به زودی مشخص می‌شود.

 

عامل انتحاری حادثه تروریستی چابهار به هلاکت رسید

انتحار با نیسان
بامری سرپرست فرمانداری شهر چابهار صبح امروز  با اشاره به این حادثه تروریستی گفت: متاسفانه ساعت ۹:۵۵ دقیقه صبح امروز یکی از عوامل استکبار و دشمن خون آشام کشور، با یک دستگاه خودرو نیسان که مواد منفجره به همراه داشته، قصد انجام عملیات انتخاری در مرکز فرماندهی انتظامی چابهار داشت.
وی ادامه داد: این عامل انتخاری با مقابله نیرو‌های انتظامی و عمل کننده مواجه می‌شود و نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد و در جلوی درب مقر انتظامی مواد را منفجر می‌کند.
سرپرست فرمانداری چابهار خاطرنشان کرد: متاسفانه شدت این انفجار به حدی بوده که ۳ شهید داشتیم. به نیرو‌های امنیتی و انتظامی بابت این شهادت تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. البته چند نفر هم مجروح داشته ایم که متاسفانه از خود مردم، کاسبان، عابران و شهروندان مردم چابهار بوده اند.
جزئیات حادثه تروریستی چابهار/ تائید شهادت ۳ هموطن/ هلاکت تعدادی از اشرار + عکس و فیلم
طبق گفته این مقام ارشد چابهار، حادثه تروریستی امروز  نشان می‌دهد دشمن به مقابله با مردمی که پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند، برخاسته است.
عامری عنوان کرد: شاید دشمن فکر می‌کند که با انجام چنین عملیات‌هایی می‌تواند در اراده مردم ایران خللی ایجادکند، اما این آرزو را به گور می‌برد.
وی اضافه کرد: فضای شهر چابهار هم اکنون بسیار آرام است. همه نیرو‌های عمل کننده هم در سطح شهر مستقر شده اند وجزئیات این حادثه در حال پیگیری است.
اسامی شهدا
طبق گفته مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، «ستوان دوم داریوش رنجبر» و «سرباز وظیفه ناصر درزاده» به شهادت رسیدند.
همچنین یک منبع آگاه به میزان گفت: با هوشیاری ماموران، وانت انتحاری در بیرون پاسگاه متوقف شد و راننده به ناچار بیرون پاسگاه خود را منفجر کرد.
دست کم دو دژبان به شهادت رسیدند، تعدادی از اشرار پس از این حادثه قصد تیراندازی و ورود به پاسگاه را داشتند که توسط ماموران به هلاکت رسیدند.
شهر بندری چابهار با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر در جنوبی‌ترین نقطه شرق کشور و در مجاورت دریای عمان – نزدیکترین فاصله با آب‌های آزاد جهان – قرار دارد- و تنها بندر اقیانوسی ایران است.
جزئیات حادثه تروریستی چابهار/ تائید شهادت ۳ هموطن/ هلاکت تعدادی از اشرار + عکس و فیلم
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x