اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

ماجرای تجمع مقابل مدرسه اصفهان چه بود؟ آموزش و پرورش به کجا می رود؟

ماجرای تجمع مقابل مدرسه اصفهان چه بود؟ آموزش و پرورش به کجا می رود؟

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، ماجرا از این قرار است که خانواده‌ها فیلم‌ها و تصاویری را در اختیار دارند که براساس آن یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان که  سمت مسئول انجمن اولیا و مربیان را در اختیار دارد، به یک یا چند  دانش آموز تعرض می‌کند و متهم به این مساله شده است.

به گزارش پایگاه خبری  احوال نیوز، طی یکی دو روز اخیر، خبرهای متناقضی از تعرض به یکی از دانش‌آموزان مدرسه ای پسرانه در اصفهان واکنش های متفاوتی را ایجاد کرد.
این جریان ادامه داشت تا تجمع امروز خانواده‌های دانش آموزان آن مدرسه ،  جلوی آموزش و پرورش اصفهان، که زمینه ساز آن شد تا مسئولان پیگیری کنند و ابعاد تازه‌تری از این اتفاق مطرح شود.
ماجرا از این قرار است که خانواده‌ها فیلم‌ها و تصاویری را در اختیار دارند که براساس آن یکی از  اعضای انجمن اولیا و مربیان که  سمت مسئول انجمن اولیا و مربیان  را در اختیار دارد، به یک دانش آموز تعرض می‌کند و متهم به این مساله شده است.

روایت آموزش و پرورش

در همین رابطه، علیرضا مهدی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این خبر اعلام کرد: به محض این‌که اداره کل آموزش و پرورش از این موضوع مطلع شد اداره کل و ناحیه مربوطه بررسی‌های خود را بر روی موضوع آغاز کردند.

وی افزود: در حال حاضر تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و برخی از والدین دانش‌آموزان ادعایی مبنی بر تجاوز دارند و پرونده این موضوع سریع تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: فرد مورد اتهام دستگیر شده است، او یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است.

مهدی تاکید کرد: منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز از این فرد به دلیل از بین بردن شأن آموزش و پرورش شکایت کرده است.

هم‌چنین یکی از اولیا دانش آموز به خبرنگار ایسنا گفت: مگر این مدرسه دوربین نداشته که چنین اتفاقی رخ داده است، کودکان با ترس و لرز به این مدرسه وارد می‌شوند و از سرویس بهداشتی ترس دارند.

وی افزود: کودکان ما از ترس نمی‌توانند صحبت کنند، گفته می شود روی دست یکی از کودکان با چاقو ردی گذاشته‌اند تا فرزندان نتوانند صحبت کنند.

یکی دیگر از این اولیا ادامه داد: این مدرسه ۴۰۰ دانش آموز دارد و باید از همه اولیا پرسیده شود، با اطمینان فرزند خود را به این مدرسه سپرده‌ایم.

او گفت: تعدادی از اولیا ظاهرا دارای برگه پزشکی قانونی بوده‌اند. گفته می‌شود که دوربین مدرسه نیز دستکاری شده است.

و سوال دیگری که پایگاه خبری احوال نیوز مطرح می کند: بر اساس دستورالعمل ها ورود هر فردی به مدرسه با مجوز مدیر مدرسه می باشد،  آیا مدیر در ورود این فرد بی تفاوت بوده است و نکته دیگر آن که انتصاب مدیران بر اساس مصوبات شورای عالی صورت می گیرد و یا باز رد پای انگیزه های جناحی بر صلاحیت ها تفوق دارد؟

روایتی دادستانی از ماجرای اصفهان

در ادامه اما علی اصفهانی دادستان اصفهان می‌گوید: این موضوع ۱۰ آذر امسال با شکایت چهار نفر از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس شهر اصفهان به دستگاه قضایی اعلام شد.

وی اضافه کرد: در این گزارش اعلام شد که فردی که یکی از اولیای همان مدرسه و عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است تعدادی از دانش آموزان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

دادستان اصفهان افزود: پس از اعلام گزارش به دستگاه قضایی، تحقیقات مقدماتی صورت گرفت و دانش آموزانی که ادعای تعرض جنسی در مورد آنها اعلام شده بود به پزشکی قانونی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: متهم نیز دستگیر و تاکنون موضوع را انکار کرده است و تحقیقات مقدماتی در باره ابعاد این ماجرا همچنان ادامه دارد و خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد.

اصفهانی با تاکید بر قاطعیت، دقت و سرعت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم گفت: والدین و خانواده ها مطمئن باشند که اگر جرم این فرد که خود نیز از اولیای دانش آموزان است اثبات شود توسط دستگاه قضایی مجازات می شود.

در آخر ،به هرحال  انتظار می رفت،  وقتی که برخی از مسئولین آموزش و پرورش استان  درزمانی نه چندان دور در  مراسم لهو و لعب دیده شدند و  با تساهل و به خاطر حفظ شئونات اجتماعی،  بدون صدور حکم ،  از مسند بهتری برخوردار گردیدند ، این قضیه به مدارس نیز کشیده شود.حاشا که ما از این حوادث درس عبرت بگیریم .

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x