اجتماعی استان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

زهرا جدکاره ، دوبلور جوان شیرازی : گویندگی کودکان بهترین لذت دنیاست

گفتگوی اختصاصی ، با زهرا جدکاره دوبلور جوان شیرازی

زهرا جدکاره ،  دوبلور جوان شیرازی :
گویندگی کودکان بهترین لذت دنیاست

پایگاه خبری احوال نیوز ، گویندگی برای کودکان و گرفتن تیپ های مختلف بهترین لذت دنیاست، چرا که کودکی بهترین دوران زندگی است این باور زهرا جدکاره صداپیشه و گوینده جوان شیرازی است.

او همچنین در مصاحبه  با خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،  می گوید صدای هر گوینده به مثابه اثر انگشت منحصر بفرد است و یک دوبلور در سایه تقلید موفق نمی گردد..

این بانوی هنرمند فارسی که در دانشگاه معماری خوانده است می گوید: از نوجوانی به عرصه مجری گری و صدا پیشگی علاقه داشتم و نخستین بارقه های هنر اجرا از همین دوران درونم شکل گرفت، امروز نیز خوشحالم که پس از سالها به آرزویم رسیده ام.
زهرا جدکاره متولد سال ۱۳۵۹ در شیراز است و فاطمه زارعی ( دوستی ) بانوی شهیر طنز پر داز شیرازی مادر اوست.

او که چندین سال است به صورت جدی در عرصه دوبله فیلم حضور دارد می گوید: خسرو محمودیان نخستین استادم در عرصه گویندگی بود و لطف این استاد بزرگوار را فراموش نمی کنم، ضمن اینکه محبت عزیزانی چون سپهر ترابی، سیمین زمانیان و امیر دلارام را از یاد نخواهم برد.

جدکاره که در زمینه گویندگی انیمیشن فعالیت می کند و الگویش به قول خودش شوکت حجت (دوبلور معروف) است می گوید : بیان صحیح و درک درست نقش، اساسی ترین ارکان هنر گویندگی و دوبله هستند مولفه هایی که در سایه مطالعه و بهره گیری از نظرات پیشکسوتان این عرصه میسر میگردند.

بچه رئیس، دیپ، شرک ۴، شگفت انگیزان ۲ و ارلی من، از جمله انیمیشن هایی هستند که این هنرمند شیرازی در آنها گویندگی کرده است.

او در مورد علایقش می گوید: به عروسک گردانی علاقمندم، ضمن اینکه شعر کودک نیز می سرایم.

زهرا جد کاره به گفته خودش در بین بچه ها به خاله غنچه شهرت دارد و از این بابت احساس خوبی دارد.

او به گفته خودش به دنیای کودکان علاقه خاصی دارد و میگوید: هر چند بازگشت به دوران خوش کودکی امری محال است اما حضور در عرصه گویندگی و دوبله باعث شده بخش زیادی از این آرزو برایم برآورده شود و از بابت بسیار خوشحالم چرا که به این باور رسیده ام که گویندگی برای کودکان و گرفتن تیپ های مختلف بهترین لذت دنیاست.

او از حمایت های همسرش قدردانی می کند و می گوید: می خواهم با بهره گیری از تجربیاتی که در عرصه گویندگی داشته ام کتابی را در این راستا منتشر کنم و چون شعر کودک هم می گویم، مجموعه ای با این مضمون را در دسترس کودکان قرار دهم، ضمن اینکه میخواهم تئاتر کودک را جدی تر دنبال کنم.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x