اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

هشدار روسیه به جهان درباره ایران

پایگاه خبری احوال نیوز ، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به طرف های برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام هشدار داد که دست به اقداماتی نزنند که ایران را تحریک به خروج از برجام کند.
به گزارش نامه نیوز، دمیتری پسکوف افزود: طرح جایگزینی برای برنامه برجام وجود ندارد و روسیه نیز تقریبا به مانند همه کشورها خواهان حفظ این توافق است.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما از همه دعوت می کنیم که گام هایی برندارند که ایران را به خروج از این توافق تحریک کند.
وی هشدار داد: ما معتقدیم که چنین اقدامی (خروج ایران از برجام) پیامدهای بسیار منفی خواهد داشت به همین دلیل بوده است که اقدام آمریکا مبنی بر خروج از برجام را محکوم می کنیم.
به گفته پسکوف، تحریم های واشنگتن در قبال تهران که بر خلاف تصمیم شورای امنیت سازمان ملل است است نباید مانع همکاری های دوجانبه و چند جانبه اقتصادی و بازرگانی دیگر کشورهای بزرگ جهان با ایران شود.
وی خاطرنشان کرد: روسیه روابط بلندمدت و نزدیک با ایران دارد و این کشور هم نقش بسیار مهمی را در امور منطقه ای و در روند حل و فصل مسائل سوریه ایفاء می کند.
پسکوف تصریح کرد: نادیده گرفتن نقش ایران کاملا غیرمنطقی و نادرست است.
برجام در سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۱+۵ امضا شد.
ایران مفاد این توافق بین المللی در مورد برنامه هسته ای خود را اجرا کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها آن را تایید کرده است.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
تحریم هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.
مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کرامت سلیمی

اگر به روانشناسی چهره اعتقاد داشته باشید ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا” اقای سرگئی لاوروف و خانم ها موگرینی و مرکل به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد. معنی نوشته فوق این است که اگر ایران از لحاط اقتصادی چنان تحت فشار قرار گیرد که کشور ایران دچار مشکل شود مقامات ایرانی یک موضوع را لو خواهند داد که لو دادن این موضوع می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود. معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست. تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجام (یا به معنای واقعی لو دادن دروغین بودن سلاح اتمی توسط ایران) وحشت دارند.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x