اجتماعی استان اصفهان فرهنگ و هنر مرکزی ورزشی

رونمایی از نماد قوس برای اصفهان

رونمایی از نماد قوس برای اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز،  در تاریخ ۲۸آبان یکهزار و سیصد و نود و هفت در مرکز همکاریهای بین الملل شهرداری اصفهان نشستی با حضور مدیران فرهنگی تفریحی شهرداری و اصحاب رسانه اصفهان تشکیل شد.

این نشست که به دلیل برنامه های روز اصفهان از اول آذر ماه سال جاری تا ۳ آذر ماه است؛  تشکیل شد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت:
تصویب نماد قوس در شورای شهر اصفهان امری مهم و زیبنده بود همچنان که نماد ، دلالت بر چند مفهوم درونی است و نماد قوس در اصفهان نماد اول زمستان و اعتلای درونی و مبارزه با اهریمن نفس دارد که نتیجه آن ظهور اصفهان میشود. نماد اصفهان از زمان رکن الدوله ایجاد شده است.

محمد عیدی با بیان آنکه این نماد مبنایی شد تا روز نکوداشت اصفهان از اول تا سوم آذر برگزار شود؛ گفت:مهم ترین برنامه ای که قرار است اجرا شود برنامه _ از میدان تا میدان_ است .

محمد عیدی اظهار داشت: میدان عتیق و میدان امام دو میدانی است که مدنظر ماست؛ که یکی از این میادین پایتخت اصفهان در زمان سلجوقیان است و دیگر میدان، یاداور پایتخت صفویه است.

وی تصریح کرد: بسیاری از گردشگران که به اصفهان می آیند جهانشهر اصفهان را بی بدیل میدانند و بنا بر گفته مشاهیر ، اصفهان در ایران و جهان مهمانخانه بوده است؛ و این حاکی از آن است که مسافران و گردشگران بسیار در اصفهان احساس راحتی میکرده اند و این شهر را همچون خانه خود میدانستند که امیدواریم به این موضوع نزدیک شویم.

عیدی تمام گروههای تئاتر خیابانی، شبیه خوانان ، نقالان و هنرمندان را در این پروژه دخیل دانست و اذعان داشت: هزار برنامه در این سه روز اجرا میشود .
وی با تصریح به آنکه در روز جمعه به دلیل آن که بازار تعطیل است برنامه های مان را در خود میدان نقش جهان اجرا میکنیم؛ گفت:تجلیل از قهرمانان پاراالمپیک اصفهان و بازنمایی از ۴۰بازیهای بومی و محلی از برنامه های مدنظرمان است.

همچنین وی با اعلام آنکه اداره میراث فرهنگی سعی بر آن دارد تا روز اول آذرماه را به عنوان روز اصفهان ثبت ملی کند ؛ گفت: نشان امیرقلی امینی نیز  در این روز به پیشکسوتان حوزه رسانه تقدیم میشود و  امید آن داریم تا اصفهان شهر نشان های بین المللی شود.
در ادامه رییس حوزه هنری اصفهان با بیان آنکه:
توجه به اصفهان و پرداختن به آن نه از بعد ناسیونالیستی است؛ بلکه لازم ضروری است؛ اظهار کرد: واقعیت آن است ک همه هویت ایرانیمان را در اصفهان میبینیم.

احمدی با اشاره به آنکه من مردم اصفهان را دعوت میکنم که بیایند به شهر خودشان و بسیاری از ندیده های خودشان را ببینند؛ تصریح کرد:
به لهجه، به بازار، به شعر ، به خواهر خواننده ها، به مطبوعات، به ورزش و به همه آنچه که تشکیل دهنده هویت ماست در این چند روز پرداخته شده است ولو مقدارش اندک باشد.

وی گفت: همه دستگاههای فرهنگی هنری دور هم جمع شدند و حضور سازمانهای مردم نهاد در این برنامه ها پررنگ است.

رییس حوزه هنری اصفهان تصریح کرد:  بدون هرگونه سوگیری و جبهه گیری  در این برنامه ها به اصفهان نگاه شده است و این مساله قابل توجهی است.

وی بیان کرد: درست است زاینده رود خشکیده است اما نباید اجازه دهیم ذوق مردم خشکیده شود که برنامه خواجو خوانی از برنامه های قابل توجه است.

همچنین در حاشیه این مراسم از پخش زنده مراسم افتتاحیه روز اصفهان از تلویزیون و رای زنی با شبکه خبر و شبکه شما ، خبر داده شد.

نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان نیز که در این مراسم حضور داشت با بیان آنکه برای کار بین المللی و ثبت روز اصفهان به عنوان روز ملی و بین المللی دیراقدام شده است؛ گفت:  حدود ۶ماه تا ۱سال قبل باید این اقدام انجام میگرفت اما با اینحال نمایندگان برخی از خواهرخواننده ها به اصفهان می آیند.

در ادامه رییس روابط عمومی شورای شهر اصفهان با بیان آنکه : در این سالها به اصفهان کم مهری شده است ؛ گفت:  نماد توسعه شهر اصفهان، بتن و سیمان سخت شده و بی‌توجهی به روح اصفهان باعث شده که امروز این شهر، آسمانی نیلگون نداشته باشد. زاینده_رود آن به مرده رود تبدیل شود، چهارباغ اش از شکوه بیفتد و بسیاری از سرمایه‌های خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه رویکردهای دوره جدید مدیریت شهری اصفهان را مثبت ارزیابی می‌کنیم، تأکید کرد: اگر امروز کلنگ پروژه بزرگی در اصفهان به زمین نخورد و بیشتر به هویت و فرهنگ اصفهان بپردازیم، گام ارزشمندی برداشته‌ایم، صائب تبریزی و ملک الشعرای بهار  در وصف شهر اصفهان شعرهایی سروده که اصفهانی‌ها امروز به آن می‌بالند.
روحانی با بیان اینکه اصفهان دارای نماد است، گفت: اصفهان سال‌های سال عنوان نصف جهان را دنبال نام خود داشته و این یکی از سرمایه‌های شهر به شمار می رود.

در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته شد: برنامه هایی که دیده شده هویتش بازنمایی هویت شهری است ؛ که در تخت فولاد یکسری برنامه اجرا میشود. همچنان که در روز پنج آذر در تهران به همراه اداره کل اسناد کشور در مورد اسناد تخت فولاد اصفهان نشستی برگزار میگردد که با سخنرانی شهردار اصفهان و حضور دکتر جهانگیری است.

همچنین برنامه شبهای اصفهان  که گردشگری شبانه اصفهان است؛ از دیگر برنامه ها خوانده شد.

معاون شهردار اصفهان بودجه برگزاری این برنامه ها را یک میلیارد و دویست میلیون تومان خواند و اظهار داشت: ما حجم هزینه ها را با افزایش مشارکت ها کم کرده ایم.

همچنین در پایان از پوستر نماد قوس اصفهان رونمایی شد.

 

انتهای پیام/*

فاطمه مستغنی

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x