استان اقتصادی جنوب

مزرعه پرورش شتر در ایج استهبان راه اندازی شد

مزرعه پرورش شتر در ایج استهبان راه اندازی شد
مزرعه پرواربندی و پرورش شتر در منطقه ایج شهرستان استهبان در سطح ۴۰۰ متر مربع به صورت آزمایشی احداث شد.


به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز هادی درویش زاده کارشناس مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهر ایج در این باره گفت: شتر به علوفه بسیار کم و آب محدود نیاز دارد و در مقابل بیماری و اختلاف دما بسیار مقاوم است ضمن اینکه با آب و هوای منطقه ایج نیز سازگاری دارد.
این مزرعه پرواربندی شتر گوشتی توسط آقایان شریف میرزا و حسین سمیع پور دو نفر از دامداران منطقه ایج در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع به صورت آزمایشی احداث شده و دونفر شتر بالغ به وزن ۷۰۰ کیلوگرم و تعداد ۱۰ حاشیه یک و نیم ساله به وزن تقریبی هر کدام ۴۰۰ کیلوگرم در آن نگهداری میشوند.
به گفته یکی از مالکان این مزرعه پرواربندی، قیمت هر نفر شتر بالغ خریداری شده از استان خراسان و شهرستان داراب مبلغ ۱۵ میلیون تومان بوده است و هر دو سال یک بار اقدام به زاد و ولد نموده و پس از دو سالگی شتر می توان نسبت به فروش گوشت آن نیز اقدام کرد.
همچنین قیمت هر کیلوگرم شیر شتر ۲۰ هزار تومان بوده است و در حال حاضر روزانه ۵ کیلوگرم شیر به دست می آید ضمن اینکه هزینه غذای هر نفر شتر روزانه مبلغ ۱۰ هزار تومان برآورد میشود و از این لحاظ بسیار مقرون به صرفه است.
پرورش شتر طی سالهای اخیر به عنوان یکی از پر سودترین بخشهای دامداری در کشور مورد توجه بیشتر قرار گرفته است، این حیوان به دلیل شرایط خاص فیزیکی برای زندگی در شرایط سخت بسیار مناسب است و به گفته برخی کارشناسان می توان شتر را به مثابه خرما را در بخش کشاورزی محسوب کرد.

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x