اجتماعی استان اقتصادی بهداشت دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

جنگ جهانی جمعیت یک جنگ ترکیبی است/ جای خالی تئوری جمعیت از منظر قرانی

جنگ جهانی جمعیت یک جنگ ترکیبی است/ جای خالی تئوری جمعیت از منظر قرانی

عباسی جنگ جهانی جمعیت را یک جنگ ترکیبی خواند و گفت: برای گذر از این بحران باید کیفیت و کمیت جمعیت را به صورت توامان افزایش دهیم.

جنگ جهانی جمعیت یک جنگ ترکیبی است/ جای خالی تئوری جمعیت از منظر قرانی

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، حسن عباسی رییس اندیشکده یقیین و  کارشناس مسائل استراتژیک در همایش تخصصی جنگ جهانی جمعیت با یاداوری هولوکاست جمعیتی ایرانیان در جریان جنگ جهانی اول اظهار داشت: در این جنایت عظیم حدود ۱۰ میلیون نفر ایرانی از بین رفته اند.

وی افزود: بی بی سی اخیرا برای سرپوش گذاشتن به این جنایت آنرا منتسب به ویردس انفلوانزا دانسته است.

عباسی گفت: سال گذشته در همین روزها ترزامی نخست وزیر بریتانیا شخصی را به عنوان وزیر تنهایی منصوب کرد چراکه ۹ و نیم میلیون نفر از جمعیت  بریتانیا تنها زندگی می کنند.

وی وقوع انقلاب جنسی در بازه ۱۹۵۰ را موجب فروپاشی خانواده در غرب عنوان کرد و گفت: در فقدان وجود خانواده مساله وزارت تنهایی مطرح شده است.

عباسی با اشاره به مستند زمین که بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۱۰۰ را مورد بررسی قرار می دهد ابراز داشت: بنابر پیش بینی ها جمعیت جهان به ۱۰ میلیارد  در ۲۰۳۰ افزایش می یابد اما زمین برای ۳.۵ میلیارد نفر امکان تامین غذایی دارد.

وی ادامه داد: پس با این پیش فرض وقوع جنگ جهانی جمعیت با شیوع بیماری ها، ترویج روش تغذیه غلط و عقیم سازی و نازایی دختران و…‌ قابل باور است.

عباسی با بیان اینکه گزارش های منتشرشده از دست رفتن ۴۰درصد قدرت باروری مردان امریکایی را نشان می‌دهد بیان داشت: سبک زندگی، تحریک کاذب اشتهای جنسی از دلایل این کاهش سطح باروری عنوان شده است.

وی با تاکید بر اینکه کمیت جمعیت نسبت به کیفیت از جمله عناصر قدرت ملی در نظام سکولار است گفت: ۱۶ میلیون یهودی در جهان امروز ۷ جمعیت میلیاردی را با همین تفکر اداره می کنند.

عباسی با اشاره به نمونه قرآنی همچون قوم لوط، قوم صالح و نوح  که به لحاظ کیفی از جمعیت قابل توجهی برخوردار بودند گفت: این اقوام از لحاظ اخلاقی و اعتقادی فاسد بودند و خداوند آنان را نابود کرد.

وی افزود: مبنای تفکر غیر سکولار و قرآنی از جمعیت این است که به کیفیت جمعیت در کنار کمیت توجه شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک تقدیم ۲۲۰ هزار شهید مدافع حرم را نمونه کیفی جمعیت دانست که در طول تاریخ اسلام نمونه آن وجود نداشته و ابراز داشت: جنگ جهانی در حوزه جمعیت ترکیبی است.

عباسی عامل اصلی مشکلات جمعیتی در ایران  را بر هم خوردن توازن در ازدواج و مساله کفویت عنوان کرد و گفت: این مساله با افزایش تعداد دختران در سطح تحصیلات دانشگاهی از سال ۱۳۷۹ قوت گرفت تا جایی که امروز ۶۰ درصد از آمار دانشجویان را دختران تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: تابه حال از کیفیت بخشی به جمعیت کشور غافل بوده ایم و انرا جدی نگرفته ایم.

عباسی از جای خالی تئوری جمعیت از منظر قرانی گلایه کرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x