اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند

گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که به شرط التزام کامل رژیم صهیونیستی به آتش‌بس، حملات خود را به سمت سرزمین اشغالی متوقف می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری احوال نیوز ، ازخبرگزاری دانشجو، شبکه الجزیره به نقل از منابع خود مدعی توافق آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی حاضر در غزه و رژیم صهیونیستی شد.

این شبکه همچنین اعلام کرد که توافق آتش‌بس به زودی اجرایی خواهد شد. منابع داخل حماس به شبکه العربیه نیز گفته‌اند که با میانجیگری مصر و به شرط التزام اسرائیل، آتش‌بس اجرا می‌شود.

شبکه اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع رسمی در حماس اعلام کرد که آتش‌بس در خلال ساعات آتی اجرایی خواهد شد و گروه‌های فلسطینی آماده‌اند تا در صورت اقدام متقابل رژیم اشغالگر، اعلام آتش‌بس کنند.

همزمان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، نیز اعلام کرده است که در صورت توقف حملات اشغالگران صهیونیست، امکان بازگشت به آتش‌بس وجود دارد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد که در صورت التزام کامل صهیونیست‌ها به آتش‌بس، حاضر به توقف حملات است.

در همین حال صهیونیست‌ها اقدام به آزاد کردن «خضر عدنان» اسیر فلسطینی در بند این رژیم کرده‌اند.

درگیری‌ها پس از آن شروع شد که شب یکشنبه گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیرو‌های جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله «نور برکه» یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد.

پس از این حادثه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه کردند و از جمله ساختمان شبکه «الاقصی» در غزه را منهدم کردند.

نیرو‌های مقاومت نیز در دو روز گذشته، بیش از ۴۰۰ فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق مرزی نزدیک غزه شلیک کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین توفیق چندانی در متوقف کردن این حملات نداشتند. گفته می‌شود این سامانه‌ها فقط توانسته‌اند با ۱۰۰ فروند از آن‌ها مقابله کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x