اجتماعی استان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر

طرح شناسنامه دار کردن درختان در شهرستان استهبان آغاز شد

طرح شناسنامه دار کردن درختان در شهرستان استهبان آغاز شد

 شهردار استهبان اعلام کرد: طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان این شهر با هدف حفظ و گسترش فضای سبز و تهیه بانک اطلاعات درختان آغاز شد.

 

 

 

 

حسن تاج پیکر دوشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری احوال نیوز افزود: این کار با هدف بررسی وضعیت فعلی درختان، ساماندهی، حفاظت و جلوگیری از قطع درختان است.
وی گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازهای جدید در شهرها، کاهش بارندگی، پایین رفتن سطح آب‎های زیر زمینی و افزایش آلودگی هوا، اهمیت و ارزش درختان افزایش می یابد.
تاج پیکر ادامه داد: با توجه به نیازهای آماری و همچنین پایش و حفظ درختان، قرارداد اجرای عملیات شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان با پیمانکار امضا شد و در فاز اول طرح عملیات منطقه بندی و شمارش تعداد درختان اجرا شده و پس از پایش و ثبت اطلاعات مفید و دقیق اعم از سن تقریبی درختان، گونه ، محیط بن، مختصات و نشانی محل آنها، درگیری با شبکه برق و نحوه آبیاری برای هر درخت، پلاک های مربوط تهیه و بر تنه درختان نصب می شود.
شهردار استهبان با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان به خصوص درختان قطور و کهنسال و جدیت در حفاظت و صیانت از فضای سبز شهری از شهروندان خواست نسبت به حفظ و حراست درختان سطح شهر کوشا باشند و با کاشت به موقع در معابر و در مقابل منزل مسکونی، در این طرح سهیم شوند به نحوی که این سرمایه عمومی و ملی حفظ شود و افزایش یابد.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x