اجتماعی استان اصفهان حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر

اداره اوقاف را به این دید نبینید که بخواهد سنگ جلو پای شما بیندازد!

اداره اوقاف را به این دید نبینید که بخواهد سنگ جلو پای شما بیندازد!

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان که امروز در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۷ تشکیل شد؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان  اظهار داشت: ۶۰هزار اراضی در شهر آران و بیدگل که در مرکز و بهترین جای شهر واقع شده بود ؛ احیا شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: از شورای شهر خواستارم از  فرصت موقوفات در سطح شهر استفاده کنید چرا که ما به طور مثال ۱۲هزار متر در مجاورت منارجنبان داریم که میشود از آن با مشارکت بخش خصوصی استفاده بهینه کرد.

صادقی بیان کرد: ما همیشه به اداره میراث فرهنگی گفته ایم فقط نظارت کنید و ما هیچ پولی از شما نمیخواهیم.

وی گفت: چند وقت پیش امام زاده باقرعافیت را گنبدش را تعمیر کردیم. همچنین سرای گلشن ، وقف بر امیرالمومنین و عتبات عالیات بوده است که بعد از ۲۵۰سال ما توانستیم ۱۱۰میلیون اجاره بگیریم و به نام امیرالمومنین و عتبات عالیات بفرستیم.
همچنین وی اظهار داشت: بهاروند هم جزء سرای گلشن است که خاک برداری کردیم و الان در عمق این زمین موتورسیکلت ها را پارک میکنند و واقف هم به نیت خودش میرسد چون قبلا مرکبها را آنجا میبستند.

مدیر کل امور اوقاف بیان کرد: علیرغم آنکه تعمیرات با ما نبوده است اما بازار هنر را تعمیر کردیم که ۵۰ درصد هزینه ها را اداره اوقاف داد و ۵۰درصد را کسبه بازار دادند.
رضا صادقی  تصریح کرد: ما علامه مجلسی را در اصفهان به عنوان شاخص در دنیا داریم و علماء علاقه بسیاری به این علامه دارند که وضعیت دسترسی به این مقبره بسیار سخت است درحالی که محل عبور و مرور مسئولین هست.
وی گفت: بعد از آقاعلی عباس و مشهداردهال بیشترین زائر را علامه مجلسی دارد که امیدواریم دسترسی اش باز شود .

صادقی بیان کرد: اداره اوقاف را به این دید نبینید که بخواهد سنگ جلو پای شما بیندازد.

در ادامه پورمحمد شریعتی نیا ضمن تبریک هفته موقوفات اظهار داشت: متاسفانه برخی از مدیران جزیره ای نگاه میکنند و به دنبال پیشبرد اهداف سازمانی خودشان هستند .

وی بیان کرد: اگر باور داشته باشیم فلسفه موقوفات برای ایجاد رفاه بیشتر در جامعه بوده است پس نباید سد بزنیم و جلوگیری از انجام کار کنیم.از آنجا که اینجانب مسئولیت شورای شهرستان را دارم و در روستاها موقوفات بسیاری هست و نمایندگان۱۴شهرستان اصفهان حضور دارند؛ مساعدت نمایید تا بتوانیم از امکانات موجود بیشتر استفاده کنیم.

همچنین علیرضا نصر اظهار داشت:  اگر بشود زمینهای روباز را با کشیدن حصار در اطراف آن مورد استفاده جوانان قرار دهیم؛ اقدام مناسبی در این باب هست.

در پایان صادقی در پاسخ به سوالات نمایندگان شورای شهر بیان کرد: ۵۰۰سفر در استان اصفهان داشته ام و خداشاهد است در سال حداقل ۱۰۰ماموریت رفته ام و اوج کار امام زاده ها ۵شنبه و جمعه است که مدام در حال پیگیری این امور هستم.
وی تصریح کرد: در استان ۷۱۸ امام زاده داریم و مساجد، متولیان متعدد دارد. سازمان تبلیغات بدون استعلام ما مجوز به هیئت های مذهبی میدهد. امور مساجد امام جمعه می آورد و نهایتاً اظهار نظر ۵_۶ دستگاه بعضاً باعث ایجاد اختلاف میشود. که جلسات هماهنگ سازی این چند دستگاه بعد از مدتی تعطیل شده است و میراث فرهنگی تنها ارگانی بود که در این جلسات شرکت نمیکرد.

مدیر کل امور اوقاف اذعان داشت: ۶دانگ اصفهانک  وقف است که سند هم برای آن گرفته ایم. همچنانکه من همانطور که مدافع وقف هستم مدافع حقوق مردم هم هستم. من به شهرداری میگویم بیایید بنشینیم و مسائل مختلف را حل کنیم.
وی گفت: کارخانه آیدا یک مستاجر دارد و این دلیل مشخص نشدن تکلیف آن کارخانه است. همچنین متولی مغازه های میدان امام  استاندار است . صادقی بیان کرد: امام زاده ای که  گورستان بشود از رونق می افتد . من اعتقاد دارم که امام زاده باید هم مکان زیارتی باشد و هم تفریحی و باید در مجاورت امام زاده فضای سبز باشد.

همچنانکه تقاصامندم شهرداری منطقه ۹بیشتر فعال شود.

 

انتهای پیام/*

 

فاطمه مستغنی

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x