اجتماعی استان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

به تغییرات اقلیمی مشکوک هستیم، اگر غیر از این است بیایند اثبات کنند

 

به تغییرات اقلیمی مشکوک هستیم، اگر غیر از این است بیایند اثبات کنند

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: تهدید در ذات فناوری‌های جدید مستتر است و نمی‌توان از این موضوع مهم غافل شد.
پایگاه خبری احوال نیوز ، سردار «غلامرضا جلالی» صبح شنبه در گردهمایی پدافند غیر عامل که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: تهدید در ذات فناوری‌های جدید مستتر است و نمی‌توان از این موضوع مهم غافل شد؛ تجهیزات پزشکی نیز از این امر مستثنی نیستند و دشمنان می‌توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند؛ زیرا حملات سایبری نیازمند قابلیت نفوذ است.
وی افزود: آمریکا در حوزه‌های مختلف قصد اعمال فشار مادون جنگ بر ایران را دارد؛ از این رو برای تشخیص تهدیدهای سلامت و زیستی نیازمند سازوکار مناسب هستیم و باید تهدیدات مشخص شود تا بتوانیم تحلیل درستی از آن داشته باشیم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: با این سامانه تشخیص باید برنامه‌های دشمن و تهدیدات داخلی را رصد کنیم؛ زیرا برای کشور ما که درگیر جنگ اقتصادی است، حملات زیستی بار مالی زیادی دارد.
سردار جلالی گفت: همچنین امروزه با اتصال اشیا به اینترنت می‌توان از قابلیت‌ها و کارکردهای جدید این وسایل بهره‌مند شد. این امکان سبب می‌شود به عنوان مثال شرکت سازنده قابلیت کنترل و تنظیم دستگاه و دسترسی به تمام اطلاعات و خروجی آن را داشته باشد.
وی گفت: در یکی سخنرانی هایم اعلام کردم که به تهدید تغییرات اقلیمی کشور مشکوک هستم؛ اما برخی افراد این موضوع را به سخره گرفتند. سوال این است که آیا آزمایشی علمی برای رد این موضوع دارید؛ البته کشور فاقد چنین آزمایشگاهی است.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: در موضوع تغییرات اقلیمی که مشکوک هستیم، اگر دیگران می‌توانند به صورت علمی ثابت کنند که این اتفاق ماهیت طبیعی دارد، اعلام کنند.
سردار جلالی افزود: برای بررسی زیرساخت‌های علمی نیازمند آزمایشگاه‌های پیشرفته هستیم تا بانک اطلاعات تهدیدات را ایجاد کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x