اجتماعی استان اصفهان حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

وزیری که وزیر نبود به داد آموزش و پرورش برسید قبل از اینکه بر ذبیحه فرهنگ بگریید.

وزیری که وزیر نبود

به داد آموزش و پرورش برسید قبل از اینکه بر ذبیحه فرهنگ بگریید.

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، اردیبهشت ۹۶ ، انگشت های بنفش و صندوق های رای ، همه چیز از یک بد اخلاقی شروع شد . بد اخلاقی که یکبار جواب داد ، این  بار حریف دیگری باید با افترا بر زمین زده می شد.کسی که در سال ۵۸ در کسوت نمایندگی خواستار کشتن و قطع حقوق ارتشیان شده بود ، این بار طرف مقابل را مجری قتل ها معرفی کرد.گرچه اخلاقیات به طرف مقابل  اجازه رو کردن دست رقیب را نمی داد .او با افاضات سید اصلاحات و تمامی سلبریتی هایی که برای او غش می رفتند پیروز شد.

 

 جناح رقیب باخت را بر عکس دوستان جناح پیروز ،در سنوات قبل پذیرفت . نمادهای سرمایه داری یک به یک کابین های وزارت را به نام خود کردند.گرچه بعدها به فقر صاحب شرکت ها نشستیم و گریستیم.دخترش هم حسابش خالی بود.

 برگه برنده اش هم که با حمایت مجلس این بار برای برجامی دیگر دست به کار شد .  FATF  قرارداد جدید دیگری بود که به دست نخبه وزارت مطرح شد و رقم خورد.

بودجه کشور پس از چهار سال رکود این بار به دست طرفدار شیخوخیت و مُبَلغ رییس جمهور متوفی، سقوط کرد .ارزش ریال به پشیز رسید.

 اما هنوز از عرصه فرهنگ هیچ نگفتیم برای مهمترین وزار ت خانه فرهنگی  معاونِ وزیرِ به زور مستعفی، انتخاب شد .او به مجلس معرفی شد . وی به رییسش قول داده بود که نه فرهنگ را ارتقا دهد، نه وضعیت معیشت معلمان تغییری بکند،  فقط  ثلث بودجه آموزش و پرورش را کاهش دهد.

 

اول کار او و قولی که به مسئول بودجه کشور داده بود بعید می نمود، ولی پس از آن که شروع به کاهش کادر آموزشی مدارس کرد،  حتی با به  تضعیف کشیده شدن ِ آموزش نحیف شده،  در سالیان متمادی،  به هدف اقتصادی نزدیک شد. کاهش معاونین و کادر اجرایی مدارس بر عکس مصوبه مرداد ۸۹ معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری، او در تخریب آموزش و پرورش انقلابی به پا کرد.معلمان نا امید از متولی خود دست از شاخه رها کردند.

همیشه برای معلمین سوال بود که وزیر فعلی در زمان اختلاس رصندوق ذخیره فرهنگیان معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزیر وقت بوده و عضو هیات مدیره صندوق ، اگر او از اختلاس و برداشت های غیر مجاز مطلع بوده که مجرم است و اگر مطلع نبوده در وظیفه خود قصور کرده است. چرا هیچ نماینده مخالفی حتی  در روز رای گیری او به این اختلاس نه توجه کرد، نه اشاره. اکنون ناکارآمدی او در امر آموزش مشهود است.ولی افسوس که ما معلمان فقط دست تغابن بر دست می زنیم و اولیای امور و مجلس از این تخریب هرگز مطلع نشدند. ولی مطمئنم دشمن فرهنگیان و متولی بودجه کشور از عملکرد وزیر منتخب خود به شدت مفرح است.

البته وزیر هم در وزارت خانه اش هیچ کاره است . انتخاب افراد وزارت را به دوستانش سپرده،  انتخاب  مدیرکل ا استانها را به نوچه ها. گاه معاونی  از طرف وزیر قران وسط می گذارد و برای حفظ پستش نماینده هایی که اهل لابی هستند و جز منافع شخصی به چیزی نمی اندیشند را  قسم می دهد، فلانی مدیر کل بشود، غلام حلقه به گوش شماست تازه برای انتخاب مجدد شما از جان مایه می گذارد  و گاه مدیرکل یکی از دفاتر وزارت با هم پالکی هایش جلسه می گیرد و همانطور که اباسفیان به یکی از خلفا گفت می گوید نه کار امدی مهم است ،  نه توانمندی ،نه پایبندی،به نظام . گوی دست شماست ان را به هم پاس دهید.و ما فرهنگیان بر سر قبری که مرده ندارد زار زار می گرییم.

کلام آخر:

نمایندگانی که از مشرب جناح سیراب شدید و نمایندگانی که پایبند نظامید، ملی گرایان و مذهبی ها به داد آموزش و پرورش برسید قبل از اینکه بر ذبیحه فرهنگ بگریید.

آموزش وپرورش نیاز به تزریق انسانیت، توانمندی، دلسوزی و بودجه دارد.می دانم که دو تابعیتی ها نگرانی ندارند، آن ها که از آبشخور نامشروع به اطعمه و اشربه رسیدند هم، فرزندانشان را در مدارسی با شهریه های چند میلیونی دوستانشان ثبت نام می کنند.

ولی فرزندان این مرز بوم ،شما که هر آن ، آماده سفر به ینگ دنیا هستید، نیستید. ما فرزندان این آب و خاکیم که برایش می جنگیم و حتی با نثار جانمان از آن به جایی نخواهیم رفت .برای این بچه ها کاری بکنید، برای بچه های بشاگرد ،بچه های خوزستان ، کردستان و…. و  همه کودکا ن بی بضاعت این مرز و بوم

انتهای پیام/*

 


نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x