اقتصادی بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

درماندگی آمریکا در توجیه گاف احمقانه خود درباره کشتی سانچی و بانک تات

وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا هنوز نتوانسته‌اند درباره گاف خود در قرار دادن نام نفتکش غرق‌شده سانچی و بانک تعطیل‌شده تات در لیست تحریم‌های جدید علیه ایران توجیهی ارائه دهند.

درماندگی آمریکا در پاسخ به واکنش ظریف درباره گاف وزارت خزانه‌داری و خارجه این کشوربه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از نیوزویک، وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا هنوز نتوانسته‌اند درباره گاف خود در قرار دادن نام نفتکش سانچی که سال گذشته غرق شد و بانک تات که ۶ سال پیش تعطیل شده در لیست تحریم‌های جدید علیه ایران توجیهی ارائه دهند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه ۱۴ آبان ماه اقدام دولت آمریکا در تحریم یک بانک تعطیل‌شده ایرانی و نفت‌کش غرق‌شده سانچی را در راستای عملیاتی روانی واشنگتن علیه ایران توصیف کرده بود.

ظریف در پستی توئیتری نوشته بود: «آمریکا در یک عملیات روانی ناکام برای پر نشان دادن فهرست نهاد‌های تحریم‌شده ایران – که به صورت غیرعامدانه هدف قرار دادن کور ایرانی‌های عادی را هم اثبات می‌کند- بانکی را که ۶ سال پیش تعطیل شده و کشتی‌ای که سال گذشته غرق شد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مواضع ایران درباره این گاف واشنگتن به نیوزویک گفت: «ما قصد نداریم به هر اظهار نظر عمومی مقامات ایرانی واکنش نشان بدهیم.»

نیوزویک در ادامه نوشت؛ مقامات خزانه داری آمریکا نیز حاضر نشدند به سوال ما در این زمینه سریعا پاسخ دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه کشتی سانچی را که سال گذشته در سواحل چین غرق شد، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد!

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x