اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

هشدار آمریکا به اسرائیل، ایران انتقام شما را از ما گرفت

«مقامات نظامی آمریکا در حالی که ابتدا از حملات اسرائیل به برخی پایگاه‌ها در سوریه حمایت می‌کردند، اکنون نگرانی خود را به تل‌آویو منتقل کرده‌اند. حملات اخیر توسط گروه‌های شیعه به آمریکایی‌ها در عراق، واشنگتن را نگران کرده است».

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری احوال نیوز ، ازخبرگزاری دانشجو،این خبر را روزنامه وال‌ استریت ژورنال منتشر کرد و ضمن گزارشی نوشت: در حالی که کاخ‌ سفید از رویکرد تهاجمی اسرائیل علیه سوریه تمجید کرده بود اما مقامات نظامی می‌گویند از آن بیم دارند که اگر رویکرد ایران مبنی بر اینکه آمریکا پشت بسیاری از این حملات است موجب حمله گروه‌های مورد حمایت‌ این کشور به نیروهای نظامی آمریکا در سوریه یا عراق شود، این مسئله یعنی حملات اسرائیل نتیجه عکس خواهد داشت.
یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت: این یک نگرانی فزاینده برای ما است.
بنابر اعلام اخیر مقامات اسرائیل، تل‌آویو به حدود ۲۰۰ هدف در سوریه در ۱۸ ماه گذشته حمله کرده است که هدف آنها جلوگیری از رسیدن محموله‌های سلاح از ایران به حزب‌الله و ممانعت از تاسیس پایگاه‌های نظامی دایمی ایران در سوریه بوده است.
وزارت دفاع آمریکا گفته بود تل‌آویو با تصمیم خود اقدام می‌کند و «عملیات اسرائیل مستقل است اما ما از حق اسرائیل برای دفاع در برابر تهدیدها حمایت می‌کنیم.»
یک سخنگوی کاخ‌ سفید نیز در بیانیه‌ای گفته است: ایران و حزب‌الله نمی‌توانند اجازه داشته باشند که در مرزهای اسرائیل اقدام به ایجاد زرادخانه سلاح کرده  و منطقه را تهدید کنند.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ هم در جریان دیداری از تل‌آویو در ماه اوت (تیرماه) گفته بود هر زمانی که ایران موشک یا سایر سلاح‌های تهدیدکننده را به سوریه آورده اسرائیل به این هدف‌ها حمله کرده است. اما در وزارت دفاع آمریکا، مقامات نظامی زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند.
نگرانی آنها این است که ایران اعتقاد دارد که حملات اسرائیل با اطلاعات آمریکا انجام می‌شود.
به گفته این مقامات، ایران اگر از مداخله و نقش آمریکا در این حملات مطمئن شود، ممکن  است انجام حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی به ویژه در عراق هماهنگ کند.
حملات اخیر توسط گروه‌های شیعه علیه آمریکا و کنسولگری  و سفارت آمریکا در عراق نگرانی‌های این مقامات را تشدید کرده است. مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که آمریکا نگرانی خود را به اسرائیل و دولت شیعه عراق منتقل کرده است. مقامات اسرائیلی از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x