استان جنوب فرهنگ و هنر

استهبان به واقفان قرآنی نیاز دارد

استهبان به واقفان قرآنی نیاز دارد

 مدیر اوقاف و امور خیریه استهبان گفت: این شهرستان با عنوان شهر قرآنی شناخته می شود اما از موقوفات قرآنی بی نصیب است که چندان مطلوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز اصفهان حجت الاسلام سیدرضا رحمانی زاده دوشنبه در نشست تخصصی وقف و رسانه سخن افزود:تشویق نیکوکاران به وقف امری مهم و نیاز است در این مورد فرهنگ سازی شود که در این میان نقش رسانه ها بسیار با اهمیت است.
او گفت: اگر سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی نهادینه شود بسیاری از چالش های مربوط به دولت به ویژه در بحث اشتغال و محرومیت زدایی حل خواهد شد و حصول نتیجه در این زمینه نیز با کمک اصحاب رسانه و خبرنگاران میسر می شود.
این مسئول ضمن تشریح برنامه های هفته وقف در استهبان تعداد موقوفات این شهرستان را ۷۸۸ مورد اعلام کرد و گفت:درآمدی که در سال گذشته از این تعداد موقوفه بدست آمد رقمی بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد می شود که از ۷۳۴ موقوفه متصرفی اوقاف بدست می آید ضمن اینکه ۵۴ مورد دیگر نیز در تصرف دیگران است.
رحمانی زاده در ادامه به حمام کزمان (گرمابه حسینی) استهبان که جزو موقوفات است اشاره کرد و گفت:اوقاف و امور خیریه استهبان آمادگی دارد با همکاری نهادهایی چون شهرداری و میراث فرهنگی علاوه بر مساعدت برای احیای این بنای تاریخی بخشی از آن را به موزه مردم شناسی اختصاص دهد.
او خواستار حمایت خیرین و واقفان در این زمینه شد.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز است.

خبرنگار: روح اله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x