ورزشی

جزئیات جشن قهرمانی لیگ قهرمانان/ پرسپولیس «آزادی» را اروپایی کرد

جزئیات جشن قهرمانی لیگ قهرمانان/ پرسپولیس «آزادی» را اروپایی کرد

مراسم اهدای جام و مدال فینالیست‌های لیگ قهرمانان برای نخستین بار درجایگاه ویژه‌ای خارج از زمین چمن و در قسمت VIP ورزشگاه آزادی و به سبک اروپایی‌ها برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس، جام و مدال قهرمانی خود در فصل گذشته لیگ برتر را طی مراسمی ویژه که در ورزشگاه آزادی و زمین چمن استادیوم یکصدهزار نفری این ورزشگاه برگزار شد، دریافت کردند.

این اولین بار نبود که جشن قهرمانیِ برترین تیم شرکت کننده در لیگ برتر در زمین چمن آزادی برگزار می شد اما قطعا آخرین بار بود چرا که از این پس برگزاری چنین مراسم و جشن هایی در جایگاه ویژه ای برگزار خواهد شد که به بهانه حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان و البته با تاکید مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در استادیوم یکصد هزار نفری طراحی شده است.

به گفته حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این جایگاه ویژه در بخش بالایی VIP و زیر قسمت زیرِ VVIP و با تعبیه سکویی به مساحت تقریبی ٨٠ متر مربع، جانمایی شده است.

این مقام مسئول  گفت: برگزاری مراسم و جشن های پایانی لیگ برتر در آزادی همواره باعث خسارت زمین چمن می شد و رسیدگی و بازسازی مجدد آن هم هزینه هایی را برای شرکت توسعه و ورزشگاه آزادی ایجاد می کرد.

وی ادامه داد: با این حال و به خاطر تعریف نشدن مکانی مشخص در استادیوم یکصدهزار نفری برای اهدای کاپ و مدال، همیشه جشن های اینچنینی در زمین چمن برگزار می شد در حالیکه با عرف معمول و بین الملل هم در تضاد بود اما با توجه به حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان و میزبانی این تیم برای دیدار برگشت این مرحله و در راستای ایرادهای وارد شده از سوی AFC به ورزشگاه آزادی، برای برگزاری مراسم جشن قهرمانی این مسابقات هم جایگاهی ویژه تعریف و ساخته شده است.

مشاور وزیر ورزش با تاکید بر اینکه ساخت جایگاه ویژه برای اهدای کاپ و مدال فینالیست های لیگ قهرمانان با تاکید مقامات AFC  انجام شده است، یادآور شد: جانمایی این کار و اینکه سکوی مورد نظر برای برگزاری جشن قهرمانی در بخش بالایی VIP و قسمت زیرین VVIP تعبیه شود هم توسط خود نمایندگان AFC انجام شد. در واقع ما فقط مجری کار بودیم.

«با این حساب جشن پایانی لیگ قهرمانان آسیا به لحاظ مکانی تقریبا شبیه به اروپایی ها برگزار می شود و در واقع نمایندگان AFC هم به نوعی  الگوبرداری از اروپایی ها به این موضوع تاکید داشته اند؟»، کریمی در پاسخ به این پرسش گفت: قطعا همین طور است، با برگزاری مراسم جشن پایانی در جایگاه ویژه، نظم خاصی را شاهد خواهیم بود. بازیکنان از یک سمت روی سکو می آیند و به نوبت مدال خود را می گیرند و از سمت دیگر پایین می روند. اینگونه روی سکو هم شلوغی و ازدحام را شاهد نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد: جایگاه سکوی محل برگزاری جشن قهرمانی به گونه ای است که تقریبا همه تماشاگران حاضر در ورزشگاه می توانند به راحتی شاهد برگزاری مراسم باشند. به هرحال همانطور که گفتم جانمایی برای این جایگاه و سکو، توسط نمایندگان AFC  انجام شد و ما دخالتی در آن نداشتیم.

حسن کریمی در پایان گفت: از جایگاه ویژه برای برگزاری جشن پایانی لیگ قهرمانان، دو شب پیش به صورت آزمایشی استفاده شد، نتیجه کار هم رضایت بخش بود.

دیدار برگشت تیم های پرسپولیس و کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا ساعت ١٨:٣٠ شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. پرسپولیس در دیدار رفت این مرحله که در ژاپن برگزار شد، ٢ بر صفر شکست خورد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x