اجتماعی استان اقتصادی بین الملل جنوب شرق شمال غرب مرکزی

توافق کره جنوبی با امریکا درباره ادامه خرید نفت ایران

کره جنوبی در خطوط کلی با آمریکا به توافق رسیده و پس از آغاز موج دوم تحریم های آمریکا به خرید نفت ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابعی در محافل دولتی کره جنوبی گزارش داده است.
یادآور می شود تقریباً همه خریداران نفت ایران به اشکال گوناگون در حال مذاکرات با امریکا برای گرفتن معافی از اجرای تحریم ها علیه ایران هستند اما احتمال این وجود دارد که شرایط قراردادهای این کشور ها با جمهوری اسلامی تغییر کرده یا این قرارداد ها اصلاً بر هم بخورند.

پیشتر یک روزنامه هندی به نقل از مقامات آگاه این کشور اعلام کرده است که آمریکا با معافیت دهلی نو از اجرای تحریم‌های ایران موافقت کرده است.
منابع آگاه اعلام کردند: پس از آنکه هند تصمیم گرفت تا واردات نفت از ایران را در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی به یک سوم کاهش دهد، آمریکا با درخواست دهلی نو برای معاف شدن از تحریم های جدید نفتی ایران موافقت کرده است.
بر اساس این گزارش، یک مقام رسمی هندی قرار است طی روزهای آینده رسما این مطلب را اعلام کند.
آمریکا قصد دارد از ۴ نوامبر یعنی ۱۳ آبان ماه تحریم های جدیدی را علیه صنعت نفت ایران اعمال کند. به زعم مقام های آمریکایی تحریم های جدید با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران خواهد بود.
بر اساس تحریم های جدید، هر کشور یا شرکتی که بدون موافقت و اجازه آمریکا اقدام به همکاری تجاری با ایران کند، با تحریم های آمریکا روبرو خواهد شد و دسترسی آن به سیستم مالی آمریکا قطع می شود. آمریکا اعلام کرده است که حاضر است برای کشورهایی که واردات نفت از ایران را به طور چشمگیری کاهش دهند، معافیت هایی را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x