بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با بیش از ۱۸۰ مسافر

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با بیش از ۱۸۰ مسافر

اندونزی از سقوط یک هواپیمای مسافربری خطوط خود در دریا خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۱۸۰ مسافر داشته است.

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با بیش از 180 مسافر

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، آژانس جستجو و نجات اندونزی امروز (دوشنبه) از سقوط یک فروند هواپیمای بویینگ خطوط خود خبر داد.

سخنگوی این آژانس خبر داد که پرواز شماره «JT610» متعلق به شرکت «لاین ایر» سیزده دقیقه پس از پرواز از «جاکارتا» به مقصد «پانگکال پینانگ» (Pangkal Pinang) در جزیره «پانگا» مقابل سواحل «جزیره سوماترا»، در دریا سقوط سقوط کرده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از «یوسف لطیف» سخنگوی این آژانس، نوشت که هواپیمای مذکور از نوع «بویینگ مَکس ۷۳۷» بوده است؛ در ساعت ۶:۲۰ به وقت محلی پرواز خود را آغاز کرده و قرار بوده در ساعت ۷:۲۰ به مقصد برسد اما تنها ۱۳ دقیقه پس از برخاستن هواپیما، ارتباط آن با رادار قطع شده است.

این مقام مسئول اندونزیایی تأیید کرده که «هواپیما در عمق سی تا چهل متری متلاشی شده است» و عملیات جست‌وجو هنوز ادامه دارد. طبق گزارش‌های خبری، مقداری از بقایای هواپیما در سطح دریا پیدا شده است.

وزارت حمل و نقل اندونزی نیز اعلام کرده تعداد مسافران هواپیمای  مذکور ۱۸۸ نفر بوده است. گفته می‌شود در میان مسافران یک کودک و دو نوزاد نیز بوده است.

وبسایت روزنامه واشنگتن پست نوشت، سقوط این هواپیما ضربه‌ای به ایمنی پرواز در اندونزی است؛ چرا که اتحادیه اروپا و آمریکا اخیرا تحریم شرکت‌های خصوصی را در این باره برداشتند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x