بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

رئیس دفتر محمد بن سلمان دستور انتقال سر خاشقجی به ریاض را صادر کرد

بخشی دیگر از جزئیات جنایت آل سعود در استانبول فاش شد؛

خبرگزاری رویترز فاش کرد رئیس دفتر ولیعهد سعودی از اعضای تیم ترور روزنامه‌نگار مخالف عربستانی خواسته بود سر او را به ریاض بیاورند.

رئیس دفتر محمد بن سلمان دستور انتقال سر خاشقجی به ریاض را صادر کردبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع در دستگاه اطلاعاتی ترکیه فاش کرد سعود القحطانی، رئیس دفتر محمد بن سلمان، از طریق اسکایپ با اعضای تیم ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار در کنسولگری این کشور در استانبول در ارتباط بوده و شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

رویترز به نقل از این منابع افزود: قحطانی همچنین از اعضای تیم ترور خواسته است سر خاشقجی را به ریاض بیاورند.

از سوی دیگر، یک منبع ترکیه‌ای اعلام کرد تیم ترور سعودی عملیات قتل جمال خاشقجی و قطعه‌قطعه کردن بدن او را به طور کامل تصویربرداری کرده است.

شایان ذکر است، روز گذشته پایگاه اینترنتی میدل ایست آی انگلیس به نقل از منابعی فاش کرد ماهر مطرب، محافظ شخصی ولیعهد عربستان سعودی، بخشی از جسد خاشقجی را از استانبول به ریاض منتقل کرده است. منابع خبری اعلام کردند که مطرب احتمالا سر این روزنامه‌نگار را در پوشش محموله‌ای دیپلماتیک با خود به عربستان برده است.

خاشقجی دوم اکتبر درست از زمانی که برای انجام کارهای ازدواج خود با یک زن ترکیه‌ای، وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد، ناپدید شد تا اینکه  مقامات سعودی سرانجام پس از دو هفته انکار، بامداد روز شنبه به قتل او در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کردند؛ گرچه سعودی‌ها مدعی شده‌اند او بر اثر مشاجره و درگیری در این ساختمان جان خود را از دست داده است.

مقامات سعودی در حالی به این جنایت اعتراف کردند که در عین حال تلاش می‌کنند پادشاه و ولیعهد سعودی را از آن بی‌اطلاع نشان دهند. روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق نیز روز گذشته به نقل از منابع مطلع تاکید کرد مطرب در روز قتل خاشقجی چهار بار با رئیس دفتر بن سلمان تماس تلفنی داشته است.

پیش از این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند این روزنامه‌نگار در کنسولگری کشته و جسد وی با اره برقی تکه‌تکه شده است. برخی منابع هم اعلام کردند برای از بین بردن اثرات جرم، جسد او در اسید قرار داده شده و نابود شده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x