اقتصادی بین الملل سیاسی

اذعان وزیر انرژی عربستان به ناتوانی ریاض در جبران کاهش صادرات نفت ایران

وزیر انرژی عربستان اذعان کرد در صورت تحریم نفتی ایران، هیچ تضمینی برای جبران کاهش عرضه نفت و جلوگیری از افزایش بهای جهانی آن وجود ندارد.

اذعان وزیر انرژی عربستان به ناتوانی ریاض در جبران کاهش صادرات نفت ایرانبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان سعودی، امروز در گفتگو با خبرگزاری روسی تاس، با اشاره به اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در آبان ماه، گفت هیچ تضمیمی وجود ندارد که با وضع تحریم های نفتی ایران بتوان از افزایش بهای جهانی طلای سیاه جلوگیری کرد.

خالد الفالح در این باره گفت: نمی توانم (در این باره) تضمینی بدهم؛ زیرا، نمی توانم آنچه برای صادرکنندگان دیگر روی خواهد را پیش بینی کنم. وی در ادامه افزود: کسی نمی داند پس از وضع تحریم های نفتی واشنگتن علیه تهران وضعیت صادرات نفتی ایران چگونه خواهد بود. وزیر انرژی عربستان در ادامه گفت: از سوی دیگر، در کشورهایی از قبیل لیبی، نیجریه، مکزیک و ونزوئلا نیز احتمالا با کاهش صادرات نفت خام مواجه خواهیم شد. اگر روزانه ۳ میلیون بشکه نفت از بازار کم شود، ما نمی توانیم آن را جبران کنیم.

خالد الفالح همچنین افزود عربستان سعودی به زودی سطح تولید نفت خود را از ۱۰٫۷ میلیون بشکه در روز به ۱۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد. وزیر انرژی سعودی همچنین مدعی شد ریاض ظرفیت افزایش تولید تا ۱۲ میلیون بشکه در روز را دارد. با این حال وی اذعان کرد عربستان سعودی ذخایر محدودی دارد و در حال حاضر از بخش بزرگی از آن استفاده می کند.

این وزیر سعودی در ادامه گفت کشورهایی مانند برزیل، قزاقستان و آمریکا می توانند سال آینده میلادی به تأمین نفت مورد نیاز بازار جهانی کمک کنند، اما تحریم نفتی ایران به همراه کاهش عرضه کشورهای دیگر باعث خواهد شد عربستان همه ظرفیت های مازاد خود را مصرف کند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x