بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

بن‌بست سعودی‌ و سکوت اسرائیلی‌ در ماجرای خاشقجی

المیادین گزارش داد؛

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به بررسی علت سکوت مقامات رژیم صهیونیستی در ماجرای قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرداخت.

بن‌بست سعودی‌ و سکوت اسرائیلی‌ در ماجرای خاشقجیبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، المیادین گزارش داد: اسرائیلی‌ها از پیامدهای ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، برای مقامات سعودی نگران هستند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره بن‌بست سعودی‌ها و سکوت اسرائیلی‌ها در ماجرای قتل خاشقجی گفت: سران بیشتر کشورهای جهان و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و آزادی رسانه‌ها، در برابر ماجرای خاشقجی موضع‌گیری کرده‌اند. شرایط قتل این روزنامه‌نگار عربستانی و واکنش‌های جهانی به آن، به این ماجرا جنبه بین‌المللی داده است. این ماجرا خود را به برنامه کاری گفتگوهای مقامات همه کشورها تحمیل کرده، اما اسرائیل درباره آن سکوت کرده است. به نظر می رسد این ماجرا هیچ ارتباطی به اسرائیل ندارد و این رژیم از همان ابتدا تاکنون در این ماجرا سکوت پیشه کرده است. اعتراف سعودی‌ها به قتل خاشقجی هم باعث پایان سکوت اسرائیل نشد. به نظر نمی‌رسد مقامات اسرائیلی قصد داشته باشند در این باره اظهارنظر کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون بارها به روابط سری با برخی کشورهای عربی افتخار کرده است و اخیرا آن را «ائتلاف سایه» توصیف کرد. نتانیاهو نمی‌خواهد درباره این ماجرا، اظهارنظری کند که به ضرر سعودی‌ها و به طور مشخص محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تمام شود.

در ادامه این گزارش آمده است: چرا تل آویو باید موضع‌گیری داشته باشد که به جایگاه محمد بن سلمان ضربه بزند و اعتبار سیاسی و مالی عربستان را در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی مخدوش کند؟ اسرائیل در محاسبات خود، معامله قرن و «عادی‌سازی نرم» روابط با کشورهای عربی را که به نفع اشغالگران است، در نظر می‌گیرد. این شرایط کافی است تا اسرائیل در این ماجرا سکوت کند. این در حالی است که برعکس اگر هر نوع حادثه‌ای به تهران یا محور مقاومت ارتباط پیدا کند، اسرائیل حتی از تربیون‌های بین‌المللی هم برای اتهام زنی و دروغ پردازی استفاده می کند تا افکار عمومی را فریب دهد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: علاوه بر این‌ها، لابی یهودی در آمریکا و جهان از سیاست‌های اسرائیل حمایت و به متحدان تل آویو کمک می‌کند. سکوت اسرائیل به نفع عربستان و نیز آمریکاست. دونالد ترامپ که تاکنون موضع‌گیری‌های متناقضی در برابر این ماجرا اتخاذ کرده است با صراحت تاکید کرد واشنگتن به سعودی‌ها در رویارویی با ایران نیاز دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x