فرهنگ و هنر

«شغال»با درجه‌بندی سنی روی صحنه می‌رود

«شغال»با درجه‌بندی سنی روی صحنه می‌رود

کارگردان هنری نمایش «شغال» معتقد است به دلیل محتوای تلخ و موضوعات مطرح شده در این نمایش، تماشای آن برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.

«شغال»با درجه‌بندی سنی روی صحنه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، نمایش «شغال» به نویسندگی و کارگردانی سجاد قاطعی از ابتدای آبان ماه در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه خواهد رفت. این نمایش کاری از آموزشگاه آزاد سینمایی خورمهر با تهیه‌کنندگی پوران درخشنده است که بازیگران آن نیز نوا یاوریان، سجاد قاطعی و امید دربان هستند.

بهمن وخشور کارگردان هنری نمایش درباره فعالیت خود در این نمایش گفت: شاید مرسوم نباشد که برای یک نمایش کارگردان هنری تعیین شود و این سوال برای دوستانمان هم پیش آمده اما در واقع کلیت پروژه توسط سجاد قاطعی کارگردانی می‌شود و من نیز بخش بازی‌سازی،‌کارهای طراحی نور و دکور و … را برعهده دارم.

وی درباره داستان نمایش گفت: داستان درباره جوانی است که در کودکی مشکلاتی برایش پیش آمده، پدر و مادرش از هم جدا شدند و در بزرگسالی دچار آسیب‌های اجتماعی شده است. بنابراین کار دارای تم روان‌شناسانه و اجتماعی است و نشان می‌دهد که خانواده و کودکی چه تأثیری بر سرنوشت افراد می‌گذارد.

وخشور با اشاره به اینکه کارگردان از دو سال پیش بر متن کار می‌کرد و ما با هم در ارتباط بودیم، افزود: سه ماه پیش تصمیم قطعی برای اجرا گرفتیم. تم کار سخت و تلخ است برای همین هم ما زیر ۱۶ سال را از ورود به سالن ممنوع کردیم، حتی شورای نظارت هم که برای بازبینی آمدند گفتند نگویید ممنوع است، بنویسید توصیه نمی‌شود. ما گفتیم خیر، کار تلخ است و نباید زیر ۱۶ سال آن را تماشا کند، موضوعاتی در آن مطرح می‌شود که نباید زیر ۱۶ سال تماشا کنند و ما هم تأکید کردیم که به هیچ وجه بچه‌ها را در کار راه نمی‌دهیم.

بازیگر نمایش «زیر صفر» با بیان اینکه کار یک بازیگر اصلی و یک بازیگر فرعی دارد،‌گفت: از اول آبان ماه سال ۲۲:۳۰ هر شب در دیوار چهارم به صحنه می‌رویم علت دیر بودن زمان نمایش هم همین حضور بزرگسالان بود. موسیقی کار هم برای فیلم «دانکرک» اثر هانس زیمر است، یک جاهایی متن کامل براساس موسیقی نوشته شده و در کل تمام حرکات بازیگر،‌ نوع دیالوگ و اتفاقات براساس موسیقی است.

تماشاخانه دیوار چهارم به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ به صحنه می رود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x